X
تبليغات

تصویر ثابت

همه چیز درباره ی ٰشروع برنامه نویسی برای کودکان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 18
دوشنبه 13 فروردين 1403 زمان : 21:47

برنامه نویسی برای مبتدیان: شروع برنامه نویسی برای کودکان راهنمای گام به گام برای کودکان، والدین و مربیان

در این راهنما برنامه نویسی برای مبتدیان: راهنمای گام به گام، ما قصد داریم برنامه نویسی برای بچه ها را به تکه های کوچک تقسیم کنیم.

چه دانش آموز، والدین یا معلمی باشید که شروع برنامه نویسی برای کودکان تجربه ای ندارید یا یک معلم فناوری با تجربه هستید که به دنبال ارتقای کلاس های برنامه نویسی فرزندان خود به سطح بعدی هستید، این راهنما برای شماست.

در حالی که در حال انجام آن هستیم، سعی خواهیم کرد پاسخ برخی از رایج ترین سوالاتی را که در حال اجرا با CodaKid، یک مدرسه برنامه نویسی آنلاین بچه های برنده جایز شروع برنامه نویسی برای کودکان ه با دانش آموزان در 70 کشور جهان است، به شما ارائه دهیم.

ما به این خواهیم پرداخت که از کجا شروع کنیم، بچه‌ها چه زبان‌هایی را برنامه‌نویسی می‌کنند، چه برنامه‌های درسی را در نظر بگیریم، از چه ماشین‌هایی استفاده کنیم، چه استراتژی‌هایی را به کار بگیریم، مفاهیم کدنویسی چگونه به نظر می‌رسند و موارد دیگر.

ما مهندسان، توسعه دهندگان و طراحانی هستیم که بیش از 70 دوره، اردو و کلاس اصلی را از ابتدا نوشته ایم. ما خوشحالیم که برخی از چیزهایی را که در طول راه آمو شروع برنامه نویسی برای کودکان خته ایم به اشتراک می گذاریم و برنامه نویسی را برای مبتدیان تا حد امکان ساده می کنیم!

کد نویسی برای مبتدیان

کد نویسی چیست؟

کدگذاری اصطلاحی برای برنامه نویسی کام شروع برنامه نویسی برای کودکان پیوتری است، فعالیتی که در آن برنامه نویسان کامپیوتر به کامپیوتر می گویند که چه کاری انجام دهد.

برنامه نویسان از یک یا چند زبان برنامه نویسی کامپیوتر برای انجام این کار استفاده می کنند.

برای مثال، برنامه نویسانی که در گوگل کار می کنند ممکن است از C++، جاوا، جاوا اسکریپت یا پایتون استفاده کنند.

برنامه نویسان بازی های ویدیویی در نین شروع برنامه نویسی برای کودکان تندو ممکن است از C++، Java، C#، JavaScript یا SQL استفاده کنند.

برخی از زبان های کدنویسی حتی به شکل بلوک های بصری مانند Blockly یا BluePrints در موتور Unreal Engine هستند.

امروزه زبان‌های بسیاری در جهان وجود دارد، اما تقریباً همه آن‌ها در مفاهیم و قراردادها مشترک هستند.

چرا باید کدنویسی را آموزش دهیم؟

جدا از تعداد بسیار کمی از مخالفان، تقریباً ه شروع برنامه نویسی برای کودکان ر مربی جدی می‌داند که کدنویسی یک مهارت مهم برای آینده است.

حتی برای دانش‌آموزانی که قصد ندارند تو آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان سعه‌دهنده نرم‌افزار شوند، برنامه‌نویسی مزایای زیادی دارد. در اینجا فهرست خوبی از دلایلی وجود دارد که چرا باید به کودکان خود آموزش دهیم:

علوم کامپیوتر در تعدادی از زمینه های نتیجه از جمله ریاضی، علوم، حل مسئله، کار تیمی، یادگیری مبتنی بر پروژه، هنرهای خلاقانه و غیره مهارت ایجاد می کند. همانطور که استیو جابز به قول معروف "کدنویسی به شما یاد می دهد که چگونه فکر کنید."

یادگیری برنامه نویسی درست مانند یادگیری یک زبان خارجی است. هرچه زودتر شروع کنید، یادگیری و تسلط بر آن آسان تر است.

تا سال 2020، به دلیل کمبود مهندسان وا شروع برنامه نویسی برای کودکان جد شرایط، نزدیک به 1 میلیون شغل فناوری خالی در ایالات متحده وجود خواهد داشت.

پیش‌بینی وزارت کار برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان بین سال‌های 2016 تا 2026 نزدیک به 18 درصد خواهد بود.

مشاغل مرتبط با کامپیوتر بیش از 60 درصد از موقعیت های شغلی پیش بینی شده جدید در STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) را تشکیل می دهند.

برنامه نویسی کامپیوتری مهارت های عملی را آموزش می دهد که بلافاصله در بازار کار امروزی مرتبط هستند.

قدرت محاسباتی تقریباً در هر صنعتی از شروع برنامه نویسی برای کودکان آموزش گرفته تا کشاورزی، از قانون تا تجارت، و از ساخت و ساز تا پزشکی، و نرم افزار پشت همه اینها است.

مشاغل مهندسی کامپیوتر جزو پردرآمدترین مشاغل برای فارغ التحصیلان جدید کالج و مدارس حرفه ای هستند.

کدنویسی جدیدترین هنر لیبرال است. (هنرهای لیبرال به طور سنتی برای آماده کردن افراد برای زندگی مدنی و کمک به دانش‌آموزان برای درک دنیای اطرافشان طراحی می‌شدند. اینکه در برنامه‌های درسی اصلی گنجانده شود، فقط مسئله زمان است).

کد نویسی برای مبتدیان

بچه ها از چه سنی باید شروع کنند؟

کدنویسی برای بچه ها را می توان از سن 5 سالگی آموزش داد.

با جوانترین زبان آموزان، استفاده از رابط شروع برنامه نویسی برای کودکان های بلوک بصری یا کلاس های کدنویسی مبتنی بر متن مناسب سن توصیه می شود.

چه نوع تجهیزاتی نیاز خواهم داشت؟

بیشتر این تصمیم به علایق فرزندتان، بودجه شما و انتخاب رویکرد شما بستگی دارد.

یا اگر معلم فناوری در یک مدرسه یا منطقه هستید، ممکن است این انتخاب قبلاً برای شما انجام شده باشد، اما امیدواریم توصیه‌های اینجا و در بخش برنامه درسی زیر بتواند گزینه‌هایی را در اختیار شما بگذارد که ممکن است در نظر نگرفته باشید.

برای دانش‌آموزان کوچک‌تر، ۵ تا ۷ ساله، می‌توانید گزینه‌های کدنویسی مناسبی را پیدا کنید که می‌توانند روی رایانه‌های پایین‌تر (مانند Chromebook)، روی iPad و حتی تلفن‌های همراه اجرا شوند.

هنگامی که دانش آموز شما آماده است تا شروع برنامه نویسی برای کودکان از کدگذاری بلوک بصری عبور کند، هنوز گزینه های مناسبی وجود دارد که روی کروم بوک ها یا مک ها و رایانه های شخصی قدیمی اجرا می شوند. به عنوان مثال، دوره های آنلاین برنامه نویسی مانند Code.org و Khan Academy مبتنی بر وب هستند و فقط به اتصال اینترنت پرسرعت نیاز دارند و آنها را به ابزاری عالی برای آموزش برنامه نویسی برای مبتدیان تبدیل می کند.

هنگامی که دانش آموزان می خواهند حتی عمیق تر به زبان ها و ابزارهای حرفه ای بپردازند، به طور کلی توصیه می شود که با رایانه های شخصی یا مک استفاده کنند. برای مثال، دوره‌های CodaKid روی رایانه‌های شخصی و مک‌های جدیدتر با حداقل 4G رم به بهترین شکل اجرا می‌شوند.

ما در CodaKid نسبت به رایانه‌های شخ Start programming for kids صی نسبتاً ناشناس هستیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم که الزامات سخت‌افزاری دوره را دنبال کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مورد بررسی‌های رایانه‌ای بر روی Trus تحقیق کنید

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 183
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 87
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 89
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 562
  • بازدید ماه : 855
  • بازدید سال : 6545
  • بازدید کلی : 10756
  • کدهای اختصاصی