به عنوان مثال، در سال 1972، باب آلبرشت از شرکت رایانه مردمی در منلو پارک، کالیفرنیا، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان پرایمری با عنوانی شگفتانگیز نوشت: وقتی در بیسیک صحبت میکنم، کامپیوتر من از من خوشش میآید. نمیتوانید تصور کنید که عنوان مشابهی برای جلدی درباره FORTRAN (یا امروز، یکی از Objective-C یا Java) اعمال شود.
تأثیرگذارترین کتاب دوران بیسیک یک کتاب درسی نبود - حداقل به طور رسمی. این بازی 101 بازی های کامپیوتری بیسیک بود که بعدها به بازی های کامپیوتری بیسیک معروف شد و در هر دو نسخه توسط دیوید اچ اهلل ویرایش شد.
این موضوع از کار اهل به عنوان مدیر بازاریابی آموزشی برای خط کامپیوترهای کوچک PDP-8 شرکت Digital Equipment Corporation شکل گرفت. در حدود سال 1971، او نسخههای BASIC دو بازی را ساخت که در ابتدا به زبان DEC FOCAL نوشته شده بودند، Hammurabi (که در آن بازیکن بر سومری باستان حکومت میکرد) و Lunar Lander (دقیقاً همان چیزی که به نظر میرسد). او میگوید: «من آنها را آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بیشتر از هر چیز برای نشان دادن دستگاه نوشتم.
محبوبیت آنها باعث شد که او بازی های BASIC را در EDU، یک خبرنامه DEC که او ویرایش می کرد، قرار دهد. بسیاری از آنها توسط خوانندگان - به ویژه دانش آموزان دبیرستان - ارائه شده است و در سال 1973، DEC مجموعه ای به نام 101 BASIC Computer Games منتشر کرد.
گلچین اصلی بازیهای بیسیک دیوید اهل، به شکل اصلی آن که توسط Digital Equipment Corp. منتشر شده است و نسخه بعدی آن برای رایانههای شخصی دیوید اهلل منتشر شده است.
این کتاب به سرعت به چاپ دوم رسید و در مجموع 10000 نسخه فروخته شد. اهل به خاطر میآورد: «این کتاب بسیار بیشتر آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان از رایانههای موجود در اطراف بود، بنابراین مردم برای هر رایانه سه، چهار، پنج کتاب میخریدند».
اندکی پس از خروج اهل DEC در سال 1974، او مجله ای ایرانیان سایبر به نام Creative Computing را راه اندازی کرد که بخش زیادی از فضای خود را به BASIC اختصاص داد. سپس حق انتشار 101 بازی رایانه ای بیسیک را تحت عنوان بازی های رایانه ای بیسیک به دست آورد.
همانند خود بیسیک، بازیهای رایانهای بیسیک پیش از انقلاب رایانههای شخصی بود، اما به پیشبرد آن کمک کرد. آن g به روز شد، به شش زبان ترجمه شد، الهام بخش چندین دنباله شد و اولین کتاب کامپیوتری شد که یک میلیون نسخه فروخت. مانند ترانه های محلی، برنامه های آن مانند بخشی از یک میراث فرهنگی مشترک به نظر می رسید. آنها به اطراف منتقل شدند و در حین انجام این کار به آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان انواع مختلفی جهش یافتند.
زمانی که کتاب را به دستم آوردم – تقریباً در سال 1978 زمانی که پدرم یک TRS-80 را به خانه آورد – میدانستم که بازیهایی که در آن گنجانده شده بود، بسیار ابتدایی بودند. از آنجایی که آنها ریشه در دوران تله تایپ داشتند، اکثر آنها هیچ گرافیکی نداشتند. در عوض، آنها قاطعانه متن محور بودند، مانند آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان یک بازی گلف که شما را مجبور می کرد در تاب خود به عنوان آموزش برنامه نویسی یک عدد از 1 تا 100 تایپ کنید.