X
تبليغات

تصویر ثابت

تعریف سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 71
جمعه 11 خرداد 1403 زمان : 22:23

در اصل، کد ماشین تنها راه برنامه‌نویسی کامپیوترها بودسایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان . زبان اسمبلی نوع بعدی زبان مورد استفاده بود. آن را به یکی از قدیمی‌ترین خانواده‌های زبان‌های رایانه‌ای که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد تبدیل کرده است. گویش‌ها و پیاده‌سازی‌های زیادی در دسترس هستند، معمولاً برخی برای معماری هر پردازنده کامپیوتر. این بسیار ابتدایی است و به آن زبان برنامه نویسی سطح پایین می گویند. این یکی از سخت‌ترین زبان‌ها است که کار با آن بدون تایپ و صلب است. چندین گویش ساده برای آموزش وجود دارد.

زبان‌های سطح پایین باید برای یک معماری پردازنده خاص سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان نوشته شوند و نمی‌توان آنها را به‌صورت مجزا و بدون ارجاع به پردازنده‌ای که برای آن نوشته شده است نوشت یا آموزش داد. بر خلاف زبان های سطح بالاتر، استفاده از یک زبان اسمبلی آموزشی نیاز به نمایشی از یک پردازنده دارد، چه مجازی و چه فیزیکی. اسمبلی برای یادگیری در مورد عملکرد اصلی پردازنده کامپیوتر استفاده می شود.

کامپیوتر مرد کوچک (LMC) یک مدل آموزشی از یک کامپیوتر معماری ساده فون نویمان با تمام ویژگی های اساسی کامپیوترهای مدرن است. می توان آن را در کد ماشین (معمولاً اعشاری) یا اسمبلی برنامه ریزی کرد. این بر اساس مفهوم داشتن یک مرد کوچک در یک اتاق کوچک است. در یک انتهای اتاق 100 صندوق پستی به عنوان حافظه وجود دارد. هر کدام می توانند یک دستورالعمل یا داده سه رقمی را در خود جای دهند. در انتهای دیگر اتاق دسایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و صندوق پستی با برچسب INBOX و OUTBOX قرار دارند که داده ها را دریافت و ارسال می کنند. در وسط اتاق یک منطقه کاری با یک ماشین حساب ساده دو کاره (جمع و تفریق) به نام Accumulator و یک شمارنده قابل تنظیم مجدد به نام برنامه Counter وجود دارد. پیشخوان مشابه چیزی است که یک دربان برای شمارش تعداد افرادی که وارد یک مرکز شده اند استفاده می کند. همانطور که در معماری فون نویمان مشخص شده است، حافظه دستورالعمل ها و داده ها را نگه می دارد. کاربر داده‌ها را در صندوق‌های پستی بارگذاری می‌کند و سپس به مرد کوچک سیگنال می‌دهد تا اجرا را آغاز کند.

Next Byte Codes (NBC) یک زبان ساده با نحو زبان اسمبلی است که برای برنامه ریزی آجرهای قابل برنامه ریزی Lego Mindstorms NXT استفاده می شود. کامپایلر خط فرمان کد ماشین سازگار با NXT را منتشر می کند و از Windows، Mac OS X و Linux پشتیبانی می کند.

Little Computer 3 (LC-3)، یک زبان اسمبلی با یک مجموعه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان دستورالعمل ساده است، اما می تواند برای نوشتن برنامه های اسمبلی نسبتاً پیچیده استفاده شود و از نظر تئوری یک هدف مناسب برای کامپایلرهای C است. این ساده‌تر از اسمبلی x86 است، اما دارای ویژگی‌های بسیاری مشابه با زبان‌های پیچیده‌تر است. این ویژگی ها آن را برای آموزش برنامه نویسی پایه و معماری کامپیوتر به دانشجویان مبتدی علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر که رایج ترین کاربرد آن است، مفید می کند.

DLX یک معماری پردازنده کامپیوتری مجموعه دستورات کاهش یافته (RISC) است که توسط طراحان اصلی طرح‌های MIPS و برکلی RISC، دو نمونه معیار طراحی RISC است. DLX اساساً یک MIPS تمیز و ساده شده با معماری بارگیری/فروشگاه ساده 32 بیتی است. این به طور گسترده در دوره های معماری کامپیوتر در سطح کالج استفاده می شود.

MIX و MMIX کامپیوترهای فرضی هستند که در مونوگراف دونالد کنوت، هنر برنامه نویسی کامپیوتری (TAOCP) استفاده شده است. سیستم‌های رایانه‌ای MIX برای آموزش افراد در مورد آنچه که در داخل رایانه می‌رود از طریق استفاده از یک زبان ماشین اولیه و قابل درک طراحی شده‌اند. با وجود سادگی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ، سیستم MIX وظایف پیچیده‌ای را انجام می‌دهد که در رایانه‌های معمولی با کارایی بالا یافت می‌شوند. MIX یک ترکیب ترکیبی قابل برنامه ریزی در اعداد باینری و اعشاری است. اکثر برنامه هایی که برای آن نوشته شده اند با استفاده از هر دو فرم کار می کنند. پیاده سازی نرم افزار برای MIX و MMIX توسط Knuth توسعه یافته و به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. چندین نسخه از هر دو شبیه ساز وجود دارد. MIX یک کامپیوتر به سبک دهه 1960 است. جایگزین آن MMIX، یک معماری کامپیوتر مدرن جدیدتر، یک معماری مجموعه دستورالعمل RISC 64 بیتی (ISA) شده است. برای MMIX، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان Knuth با معماران MIPS و Alpha ISA همکاری کرد.

انواع BASIC

بیسیک (که مخفف کد دستورالعمل نمادین همه منظوره مبتدیان است) در سال 1964 اختراع شد تا امکان دسترسی به رایانه را برای دانشجویان غیرعلمی فراهم کند. این زبان در دهه 1960 در رایانه های کوچک رایج شد و در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 به یک زبان محاسباتی استاندارد برای میکرو رایانه ها تبدیل شد. اهدافسایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان بیسیک بر نیاز به یادگیری آسان برنامه‌نویسی متمرکز بود:

استفاده برای مبتدیان آسان باشد،

تعاملی باشد،

ارائه پیام های خطای واضح و دوستانه،

سریع پاسخ دهید و

نیازی به درک سخت افزار کامپیوتر یا سیستم عامل ندا سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان رند.

چیزی که بیسیک را به ویژه برای آموزش مفید می کرد، اندازه کوچک برنامه هایی بود که می توانست یک مفهوم را در ده ها خط به تصویر بکشد. BASIC تا به امروز به طور مکرر خودآموز با Programming teaching sites for children آموزش ها و پیاده سازی های عالی ادامه می دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 206
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 55
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 475
  • بازدید ماه : 475
  • بازدید سال : 20012
  • بازدید کلی : 24223
  • کدهای اختصاصی