X
تبليغات

تصویر ثابت

آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 30
شنبه 19 اسفند 1402 زمان : 14:01

به لطف رابط بصری جذاب، کدنویسی Scratch علاقه فرزند شما آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان را به برنامه نویسی جلب می کند. این به کودکان کمک می کند تا کد خود را تجسم کنند و تجربه را لذت بخش تر می کند.

6. Scratch کد نویسی مبتنی بر بلوک ساده تر و موثرتر را ارائه می دهد

در این نوع کدنویسی، زبان آموزان از واحدهای گرافیکی برای ساخت انیمیشن و پازل استفاده می کنند. با استفاده از یک رابط بصری، به آنها اجازه می دهد دنباله ای از بلوک ها را بکشند و رها کنند. هر بلوک شامل یک خط کد است. بنابراین، کاربر اساساً نرم افزاری را بدون کمک متن ایجاد می کند. این به آنها آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان اجازه می دهد تا به سرعت اصول اساسی و منطق برنامه نویسی را درک کنند. از آنجایی که هر بلوک عملکرد یا دستور جداگانه ای را انجام می دهد، فقط باید آنها را در یک توالی خاص مرتب کنید تا برنامه تازه ایجاد شده کار کند. استفاده از بلوک ها همچنین تشخیص و تصحیح خطاهای برنامه نویسی را تسهیل می کند. ماهیت بصری و مشارکتی کدگذاری مبتنی بر بلوک، این فرآیند را ساده‌تر و مؤثرتر می‌کند.

3 چیزی که باید در مورد کدنویسی اسکرچ بدانید

(1) 3+3 ناحیه اصلی یک رابط کاربری Scratch

Scratch Coding For Kids: آموزش کدنویسی با بازی

یک رابط کاربری Scratch به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود: آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان یک زمین صحنه، پالت‌های بلوک و یک منطقه کدگذاری. علاوه بر این، کاربران ممکن است بلوک‌های کد سفارشی خود را ایجاد کنند که در «بلاک‌های من» نمایش داده می‌شود. Scratch 3.0 از سه عنصر تشکیل شده است:

1. منطقه صحنه: منطقه صحنه نتایج را نشان می دهد - به عنوان مثال، انیمیشن ها یا گرافیک های لاک پشت، در مقیاس کوچک یا معمولی، با یک گزینه تمام صفحه، در حالی که بخش پایین همه ریز عکس های جن را فهرست می کند. مرحله از مختصات y و x استفاده می کند که 0،0 مرکز صحنه را نشان می دهد.

2. پالت های بلوک: پالت بلوک شامل تمام دستورالعمل هایی است که ممکن است کشیده شوند و در ناحیه کد پروژه رها شوند. هنگامی که یک sprite در نیمه پایینی منطقه مرحله‌بندی انتخاب می‌شود، می‌توان بلوک‌های دستورالعمل را از طریق پالت‌های بلوک به ناحیه کدگذاری بکشاند.

3. ناحیه کد: ناحیه کد ناحیه سمت چپ ویرایشگر پروژه است آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان که کدها در آن مونتاژ می شوند. این برای قرار دادن و مرتب کردن بلوک ها به عنوان اسکریپت است که ممکن است با کلیک کردن روی سیگنال سبز رنگ یا ضربه زدن روی خود کد اجرا شوند. کاربر می‌تواند یک کاراکتر sprite را انتخاب کند یا دستورالعمل‌ها را از پالت به ناحیه کدگذاری منتقل کند و به اسپرایت اجازه دهد تا اقدامات مورد نظر را انجام دهد. برای مثال، یک کارتون/انیمیشن گربه ممکن است طوری برنامه ریزی شود که ده قدم به جلو بردارد.

4. تب Costumes: به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از وکتور و ویرایشگر بیت مپ، ظاهر یک جن را تغییر دهند تا جلوه های متعددی از جمله انیمیشن تولید کنند.

5. زبانه صداها: امکان اتصال موزیک و جلوه های صوتی به اسپرایت را فراهم می کند. هنگام طراحی اسپرایت و پس زمینه، کاربران می توانند به صورت دستی اسپرایت خود را ترسیم کنند، یکی از مجموعه را انتخاب کنند یا تصویری را آپلود کنند.

6. قلم مو: برای ترسیم اشکال با دست آزاد با کشیدن و رها کردن آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان استفاده می شود. هنگام استفاده از ابزار قلم مو، کاربر باید روی نماد قلم مو در سمت چپ فضای طراحی در مرکز نوار ابزار کلیک کند.

(2) بلوک های کدنویسی را خراش دهید

در Scratch، بلوک‌ها به ساختارهایی اشاره می‌کنند که برای ساخت کد استفاده می‌شوند. بلوک‌ها مانند قطعات پازل به‌صورت عمودی به هم متصل می‌شوند، با هر دسته بلوک (کلاه، پشته، گزارشگر، بولی) شکل و شکاف منحصربه‌فرد خود را دارند و در نتیجه از مشکلات نحوی جلوگیری می‌کنند. اسکریپت ها مجموعه ای از بلوک های مرتبط هستند.

عملکرد بلوک‌ها اغلب ساده‌تر از برنامه‌نویسی مبتنی بر متن است، زیرا مانند دستورالعمل‌های نوشته شده به حفظ نیازی ندارند و نمی‌توانند منجر به مشکلات نحوی شوند. کدنویسی مبتنی بر متن از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک تطبیق‌پذیرتر است زیرا ممکن است متن بدون کشیدن بلوک‌های اضافی به ویرایشگر تغییر یابد.

ده نوع بلوک شامل حرکت، ظاهر، صداها، رویدادها، کنترل‌ها، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان حسگرها، عملگرها، متغیرها، فهرست‌ها و بلوک‌های من است. برخی از انواع بلوک های کلیدی در زیر مورد بحث قرار می گیرند:

1. رویدادها: این آجرهای زرد رنگی منحصر به فرد دارند و در قسمت بالایی آن برآمدگی دارند. این بلوک ها "بلاک های شروع" هستند، به این معنی که باید در ابتدای هر بخش کد جدید قرار گیرند. آنها نشان می دهند که اسکریپت چه زمانی اجرا می شود.

2. حرکت: این آجرهای آبی حرکت، چرخش و سر خوردن اسپرایت شما را با تعداد درجه یا گام خاصی امکان پذیر می کنند.

3. ظاهر: این قطعات بنفش ظاهر بصری اسپرایت شما را تغییر می دهند. این شامل رنگ، اندازه، حباب های فکری و سایر جلوه های جالب است.

4. حلقه ها: این بلوک های نارنجی رنگ در قسمت "کنترل" آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان قرار دارند. مشابه بلوک‌های رویدادها، این بلوک‌ها شکل منحصر به فردی دارند. حلقه ها امکان تکرار مداوم یک اثر را فراهم می کنند.

5. صداها: این قسمت به شما امکان می دهد صدا را در برنامه خود قرار دهید. در تب "صداها"، می توانید صداهای خود را به هر جن اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را وادار کنید که غرغر کند یا صداهایی را ضبط کنید تا «صحبت کند».

(3) Scratch Extensions

افزونه های Scratch زیادی وجود دارند که ممک Learning how to work with the Scratch program for children ن است به آن متصل شوند

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 183
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 63
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 98
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 800
  • بازدید ماه : 1093
  • بازدید سال : 6783
  • بازدید کلی : 10994
  • کدهای اختصاصی