X
تبليغات

تصویر ثابت

کدنویسی بچه ها
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 81
جمعه 22 تير 1403 زمان : 6:56

خراش برای کودکان 10 ساله ایمن است؟

ممکن است برای یافتن بهترین مسابقات اسکرچ راه برای آموزش برنامه نویسی به فرزندتان وقت خود را صرف مرور اینترنت کرده باشید و با ما در FunTech به اینجا رسیده باشید. همانطور که اکنون می دانید، ما یک دوره Scratch برای کودکان کوچکتر برگزار می کنیم. این به طور خاص برای کودکان طراحی شده است و یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک و وب سایت است که هدف آن آموزش کدنویسی به کودکان است.

با تمرین روزانه، کودکان می توانند به راحتی با اصول کدنویسی از طریق Scratch آشنا شوند و در سراسر جهان، بسیاری از مدارس، کتابخانه ها، موزه ها و مراکز اجتماعی در حال حاضر از این پلت فرم در برنامه های درسی و برنامه های خود استفاده می کنند.

با این حال، با وجود محبوبیت بسیار مسابقات اسکرچ زیاد Scratch، شایعات در مورد ایمنی جامعه آنلاین آن همچنان ادامه دارد. برخلاف بسیاری از منابع کدنویسی مشابه که هدفشان جوانان است، Scratch دارای یک انجمن و انجمن آنلاین بسیار محبوب است که در آن کودکان می‌توانند در مورد خلاقیت‌های خود با سایر افراد همفکر صحبت کرده و به اشتراک بگذارند.

ممکن است بحث‌های والدینی را مسابقات اسکرچ دیده باشید که نگران خطرات بالقوه‌ای هستند که غریبه‌ها در Scratch می‌توانند از طریق جامعه برای فرزندانشان ایجاد کنند.

در حالی که Scratch به خود می بالد که مکانی امن برای کودکان است، شما همیشه باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا استفاده آنلاین برای کودک 10 ساله شما مناسب است یا خیر، تحقیقات خود را انجام دهید.

در این راهنمای کوتاه، اقدامات احتیاطی ایمنی و مراحلی را که تیم اسکرچ برای ایمن نگه داشتن کودکان در برابر شکارچیان و قلدرها استفاده می‌کند، توضیح می‌دهیم، همچنین نکاتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید مسابقات اسکرچ کودکان خود را در صورت شروع به استفاده از پلت فرم بیشتر ایمن نگه دارید، توضیح خواهیم داد.

چگونه اسکرچ بچه ها را ایمن نگه می دارد

Scratch برای ایمن نگه داشتن کودکان در جامعه آنلاین خود به خوبی عمل می کند. اولاً، ناظران برای نظارت بر نوع محتوای منتشر شده توسط اعضا در پلتفرم به کار گرفته می‌شوند و هر پروژه‌ای را که دستورالعمل‌های جامعه آن را نقض می‌کند حذف می‌کنند.

آنها همچنین به طور فعال اعضایی را که توسط سایر کاربران گزارش شده اند مسدود می کنند. اغلب اوقات، اتفاق نادری است که یک کودک با اظهارنظر آزاردهنده یا شوم روبرو شود زیرا به سرعت گزارش شده و حذف می شود.

علاوه بر این، از همه اعضا انتظار مسابقات اسکرچ می رود دستورالعمل های انجمن را دنبال کنند. اولاً، اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی به شدت ممنوع است و اعضایی که اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند، هشداری از تیم اولیه دریافت می‌کنند که قوانین را زیر پا گذاشته‌اند. پس از چندین با آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ر شکستن یک قانون، این کاربران برای مدت معینی (بسته به شدت تخلف) یا به طور دائم ممنوع می شوند یا مسدود می شوند.

وقتی نوبت به سایر قوانین آن می‌رسد، اعضای اسکرچ تشویق می‌شوند که با همه با احترام رفتار کنند، صادق باشند و به دوستانه ماندن سایت کمک کنند (با گزارش کاربران مشکل‌ساز و محتوای مخرب).

در نهایت، پیام خصوصی در اسکرچ وجود ندارد. اعضا فقط می‌توانند با نظر دادن در مورد پروژه‌ها و انجمن درباره پروژه‌ها بحث کنند، و در نتیجه، برای شکارچیان بالقوه بسیار دشوار است که بچه‌ها را در وب‌سایت پرورش دهند - این عامل اصلی است که وب‌سایت را تا این حد ایمن نگه می‌دارد.

علاوه بر این، اعضا همچنین مجاز مسابقات اسکرچ به ایجاد پروژه‌های ربات چت نیستند که به طور بالقوه به آنها اجازه می‌دهد به طور خصوصی با سایر اعضا صحبت کنند - Scratch در مورد اجرای این قانون همیشه سختگیر است.

چگونه می توانید به حفظ امنیت فرزندتان کمک کنید

اگرچه Scratch یک پلتفرم عمدتاً ایمن است، اما قابل درک است که برخی از والدین بخواهند تعاملات کودک خود را در وب سایت نظارت کنند (به هر حال در ابتدا).

برای انجام این کار، می‌توانید فرزندتان را تشویق کنید که فقط در زمانی که شما او را سرپرستی می‌کنید، از وب‌سایت استفاده کند، یا اگر در مدرسه و در جمع معلمان است... یا البته در جلسه‌ای با مربیان FunTech که در آن ما می‌توانیم بچه‌ها را زیر نظر داشته باشیم. صفحه نمایش

در صورت عدم موفقیت، Scratch همچنین می تواند به صورت آفلاین از طریق برنامه مورد استفاده قرار گیرد، و اگر بچه ها نمی خواهند در جامعه آنلاین شرکت کنند، الزامی نیست. اگر فرزند شما قبلاً تعاملات آنلاین مشکلی داشته است، همیشه می توانید حساب او را از طریق ایمیل خود تنظیم کنید و هر از چند گاهی وارد آن شوید.

چگونه اسکرچ می تواند برای کودکان 10 ساله مفید باشد

Scratch به جوانانی که به وب سایت می پیوندند مزایای بالقوه زیادی ارائه می دهد. اول از همه، این امکان را به آنها می دهد تا برنامه نویسی را با سرعت خود یاد بگیرند و پروژه های سرگرم کننده زیادی را برای سرگرم نگه داشتن آنها ارائه می دهد.

برخلاف دیگر اشکال سرگرمی، اسکرچ می‌تواند با آموزش مهارت‌های عملی بسیار ارزشمندی که می‌توانند در بزرگسالی با خود داشته باشند، به بچه‌ها کمک کند. به طور مشابه، با آموزش برنامه نویسی به کودکان، اسکرچ می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های حل مسئله خود را توسعه دهند Scratch competitions و آنها را تشویق کند تا از ذهن خود برای درک موضوعات بسیار پیچیده استفاده کنند.

بازدید : 81
جمعه 22 تير 1403 زمان : 6:50

بر اساس تعامل مداوم با جوانان و کارکنان در باشگاه های مسابقات اسکرچ کامپیوتری. استفاده از Scratch در کلاب‌های کامپیوتری به‌عنوان مدلی برای سایر مراکز بعد از مدرسه عمل کرد که نشان می‌دهد چگونه تنظیمات یادگیری غیررسمی می‌تواند از توسعه تسلط فناوری پشتیبانی کند.

Scratch 2.0 در 9 می 2013 منتشر شد. این به روز رسانی ظاهر سایت را تغییر داد و شامل یک ویرایشگر پروژه آنلاین و یک ویرایشگر آفلاین بود. اکنون می‌توان بلوک‌های سفارشی را در پروژه‌ها به همراه چندین پیشرفت دیگر تعریف کرد. ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 را می‌توان برای ویندوز، مک و لینوکس مستقیماً از و مسابقات اسکرچ ب‌سایت Scratch دانلود کرد، اگرچه بعداً پشتیبانی از لینوکس حذف شد. نسخه غیر رسمی موبایل باید از انجمن های Scratch دانلود می شد.

صفحه اصلی وب سایت Scratch 2023

صفحه اصلی وب سایت Scratch

Scratch 3.0 برای اولین بار توسط تیم Scratch در سال 2016 معرفی شد. چندین نسخه آلفای عمومی بین آن زمان تا ژانویه 2018 منتشر شد و پس از آن نسخه‌های پیش‌نمایش پیش‌بتا منتشر شد. نسخه بتا Scratch 3.0 در 1 آگوست 2018 منتشر شد. برای استفاده در اکثر مرورگرها. به استثنای قابل توجه اینترنت اکسپلورر.

Scratch 3.0، اولین نسخه انتشار 3.x، در 2 ژانویه 2019 منتشر شد. در مسابقات اسکرچ 28 ژوئن 2023، سربرگ و پیوندهای موجود در وب‌سایت Scratch از آبی به بنفش تغییر کرد و رنگ‌های اختیاری بلوک با کنتراست بالا معرفی شدند. خواندن و استفاده از این سایت برای افراد کوررنگ آسان تر است.

انواع فایل ها

در اسکرچ 1.4، یک فایل *.sb فرمت فایل مورد استفاده برای ذخیره پروژه ها بود.

یک فایل *.sb به چهار بخش تقسیم می شود:

"header"، این هدر 10 بایتی شامل رشته ASCII 'ScratchV02' د مسابقات اسکرچ ر نسخه های بالاتر از Scratch 1.2 و 'ScratchV01' در Scratch 1.2 و پایین تر است.

"infoSize"، طول infoObjects پروژه را رمزگذاری می کند. یک عدد صحیح هندی بزرگ 4 بایتی 32 بیتی.

"infoObjects"، یک بخش داده با فرمت فرهنگ لغت. این شامل: "تصویر کوچک"، یک تصویر کوچک از مرحله پروژه. "نویسنده"، نام کاربری سازنده پروژه؛ "نظر"، یادداشت های پروژه مسابقات اسکرچ. "تاریخچه"، گزارش ذخیره و آپلود؛ "scratch-version"، نسخه‌ای از Scratch که برای ذخیره فایل استفاده می‌شود.

"contents"، یک جدول شی با Stage به عنوان ریشه. تمام اشیاء در برنامه در اینجا به عنوان مرجع ذخیره می شوند.

Scratch 2.0 از فرمت فایل *.sb2 استفاده می کند. این فایل‌های فشرده حاوی یک فایل json. و همچنین محتویات پروژه Scratch از جمله صداها (ذخیره‌شده به‌عنوان wav.) و تصاویر (ذخیره‌شده مسابقات اسکرچ به‌عنوان png.) هستند. هر نوع فایل، به استثنای project.json، به عنوان یک عدد ذخیره می شود که از 0 شروع می شود و با هر فایل اضافی شمارش می شود. فایل تصویری با برچسب '0.png' همیشه یک تصویر مسابقات اسکرچ سفید 480x360 است، اما '0.wav' همچنان اولین فایل حذف نشده خواهد بود.

نسخه آزمایشی ScratchX از فرمت فایل .sbx استفاده می‌کرد.

Scratch 3.0 از فرمت *.sb3 استفاده می کند که بسیار شبیه به *.sb2 است، یکی از تفاوت ها در صدا است.

نسخه های قدیمی تر

اگرچه وب‌سایت اصلی Scratch اکنون فقط نسخه فعلی (Scratch 3.0) ر مسابقات اسکرچ ا اجرا می‌کند، ویرایشگرهای آفلاین برای Scratch 2.0 (و Scratch 1.4 قبلی) هنوز برای دانلود در دسترس هستند و می‌توان از آنها برای ایجاد و اجرای بازی‌ها به صورت محلی استفاده کرد. هنوز هم امکان آپلود پروژه ها از لانچر Scratch 2.0 وجود دارد که بلافاصله پس از آپلود در سایت اصلی به Scratch 3.0 تبدیل می شوند. نسخه آفلاین Scratch 3.0 نیز وجود دارد.

فن آوری

ویرایشگر Scratch 1.4 و پایین تر با Squeak نوشته شده بود آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ، در حالی که نمایشگر پروژه آنلاین آن به زبان جاوا نوشته شده بود و بعداً یک پخش کننده نوشته شده در Adobe Flash اضافه شد. Scratch 2.0 برای نسخه آنلاین به Adobe Flash و برای ویرایشگر آفلاین Adobe AIR متکی بود. اینها از بین رفته اند و Adobe در پایان سال 2020 پشتیبانی از آنها را قطع کرد.

رابط

سلام جهان را خراش دهید

اسکریپتی که به اسپرایت اجازه می‌دهد Hello, World! سپس اسکریپت مسابقات اسکرچ را در Scratch 2.0 متوقف می کند

در Scratch 2.0، ناحیه مرحله در سمت چپ، با پالت بلوک های برنامه نویسی در وسط، و منطقه کدگذاری در سمت راست قرار دارد. برنامه‌های افزودنی در بخش «بلاک‌های بیشتر» پالت قرار دارند.

پالت بلوک‌ها در Scratch 2.0 از بخش‌های مجزا ساخته شده است که از یکی به دیگری قابل پیمایش نیستند. جدول زیر بخش های مختلف را نشان می دهد:

بخش های رابط در اسکرچ

یادداشت های دسته

حرکت حرکت می کند و موقعیت جن ها را تغییر می دهد

رویدادها کنترل کننده رویداد

Looks تصاویری از جن را کنترل می کند

کنترل شرایط و حلقه ها

صدا فایل های صوتی، توالی

حس تعامل Sprite

قلم روی بوم بکشید

عملگرها عملگرهای ریاضی

متغیرها و آرایه های داده

توابع بلوک های بیشتر، مقدار بازگشتی همیشه باطل است

1.4 صداها

Scratch 2.0 نحوه وارد کردن صداها را تغییر داد، بنابراین مسابقات اسکرچ بسیاری از صداهای Scratch 1.4 از کار افتادند. (فایل پروژه از *.sb به *.sb2 تغییر یافت).

امکانات

Scratch از برنامه نویسی رویداد محور با چندین شی فعال به نام sprites استفاده می کند. Sprites را می توان به عنوان گرافیک برداری یا بیت مپ، از ابتدا در یک ویرایشگر ساده که بخشی از Scratch است ترسیم کرد، یا می توان آن را از منابع خارجی وارد کرد. Scratch 3.0 فقط از آرایه های یک بعدی، معروف به لیست ها Scratch competitions ، پشتیبانی می کند و اسکالرها و رشته های ممیز شناور اما با l پشتیبانی می شوند.

بازدید : 79
جمعه 22 تير 1403 زمان : 6:38

صحنه می تواند یک پس زمینه داشته باشد، یعنی یک تصویر، مسابقات اسکرچ که زمینه منظره خاصی را ایجاد می کند: به عنوان مثال، می تواند یک ساحل، یک مدرسه، یک قلعه یا یک اتاق باشد. استیج ما می‌تواند یک پس‌زمینه داشته باشد یا بیش از یک پس‌زمینه داشته باشد، مثلاً می‌تواند با توجه به موقعیت‌هایی که قرار است برنامه‌ریزی کنیم، تغییر کند، دقیقاً همانطور که با پس‌زمینه‌ها در طول صحنه‌های مختلف کار تئاتر اتفاق می‌افتد.

بلوک ها

بلوک های مختلفی وجود دارد که یک برنامه نویس می تواند ا مسابقات اسکرچ ز آنها برای کنترل اسپریت ها استفاده کند که به 9 دسته تقسیم می شوند: Motion، Looks، Sound، Events، Control، Sensing، Operators، Variables و My Blocks. هر دسته دارای بلوک هایی است که عملکرد متفاوتی را انجام می دهند.

بلوک های حرکتی: برای کنترل حرکت اسپرایت استفاده می شود. یک برنامه نویس از آنها برای حرکت دادن و چرخاندن اسپریت ها به تعداد دفعات مورد نیاز استفاده می کند.

بلوک های ظاهری: آنها عملکرد تغییر ظاهر اسپرایت، تغییر مسابقات اسکرچ لباس یا اندازه آن را انجام می دهند.

بلوک‌های صوتی: برای افزودن صداها به یک داستان یا بازی و تغییر حجم جلوه‌های صوتی در حال اجرا استفاده می‌شوند. 9 بلوک صدا در اسکرچ 3.0 وجود دارد

بلوک‌های رویدادها: از آن‌ها برای کنترل رویدادها استفاده می‌شود، زیرا دستورالعمل‌هایی را برای تعیین اینکه کدام رویدادها باید شروع چیزی را آغاز کنند، ارائه می‌دهند، به عنوان مثال مسابقات اسکرچ: شروع یک اسکریپت، شروع همه اسکریپت‌ها یا ارسال پیام. 8 بلوک رویداد در اسکرچ 3.0 وجود دارد.

بلوک های کنترلی: برای کنترل جریان برنامه، از طریق ساختارهای شرطی استفاده می شوند. بسیاری از بلوک‌های این دسته به شکل «C» یا «E» ساخته می‌شوند تا بلوک‌های دیگر را در «شکم» خود جای دهند. 11 بلوک کنترل در اسکرچ 3.0 وجود دارد.

بلوک‌های حسگر: این بلوک‌ها شامل دستورالعمل‌هایی برای سنجش رویدادهای خارجی (کلیک ماوس، فشار صفحه کلید، حرکت در وب‌کم) و موارد داخلی مربوط به اجرای یک برنامه هستند مسابقات اسکرچ و به اسپرایت اجازه می‌دهند تا به طور خاص به یک رویداد واکنش نشان دهد. 18 بلوک Sensing در Scratch 3.0 وجود دارد.

بلوک های عملگر: یکی دیگر از عناصر مرکزی که عملیات آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ریاضی را انجام می دهد، 18 بلوک عملگر در Scratch 3.0 وجود دارد.

بلوک‌های متغیر: بلوک‌هایی از متغیرها و لیست‌هایی مسابقات اسکرچ هستند که شامل تمام عبارات برای ایجاد متغیرها/لیست‌های جدید و استفاده از آنها در برنامه‌ها می‌شوند. متغیرها محفظه هایی هستند که در حافظه (کامپیوتر) قرار دارند و برای ذخیره و دستکاری داده ها (مانند اعداد، کاراکترها، کلمات، عبارات و غیره) استفاده می شوند. 5 بلوک متغیر و 11 بلوک لیست در اسکرچ 3.0 وجود دارد.

بلوک های من: به برنامه نویس اجازه می دهد تا بلوک های جدید را با دستورالعمل های جدید تعریف کند.

اسکرچ را از کجا دانلود کنیم؟

Scratch یک برنامه رایگان بین پلتفرمی است که برای مسابقات اسکرچ Windows، MAC OS و Android در دسترس است.

برای دانلود اسکرچ کافیست به این صفحه متصل شوید، آخرین نسخه نرم افزار Scratch 3.0 را ارائه می دهد، سیستم عامل خود را انتخاب کرده، اپلیکیشن مربوطه را دانلود کرده و نصب آن را ادامه دهید. در همین وب سایت، نسخه های قبلی (Scratch 1.4 و Scratch 2.0) قابل دانلود و نصب بوده و با سیستم عامل های ذکر شده قبلی سازگاری دارند. برای استفاده آنلاین Scratch بدون دانلود آن، یک نسخه آنلاین راحت نیز وجود دارد که همان ویژگی مسابقات اسکرچ ها را ارائه می دهد. برای استفاده از آن، به سادگی به وب سایت Scratch متصل شده و بر روی دکمه "شروع ایجاد" کلیک کنید.

نسخه های اسکرچ

Scratch در حال حاضر در نسخه 3.0 است، ویرایشگر آنلاین به طور رسمی در تاریخ 2 ژانویه 2019 منتشر شد.

و نسخه‌های قدیمی‌تر قبلی نیز وجود دارد که عبارتند از Scratch 1.4، Scratch 1.3، Scratch 1.2، Scratch 1.1 و Scratch 1.0.

Scratch 2.0 در 9 می 2013 منتشر شد.

تغییرات قابل توجه و ویژگی های جدید به نسخه های جدید مسابقات اسکرچ اضافه شد، نه تنها با به روز رسانی برنامه، بلکه به وب سایت نیز می توان آن را از نسخه 2.0 تا 3.0 به وضوح نشان داد.

Scratch JR

ScratchJr یک نسخه بازبینی شده از Scratch کلاسیک است که به کودکان 5-7 ساله اختصاص داده شده است. همچنین می‌توان آن را به‌عنوان یک نسخه سبک از Scratch که به‌عنوان یک برنامه بازسازی شده، مسابقات اسکرچ با رابط کاربری ساده و طراحی بسیار زیبا تعریف کرد.

با ScratchJr می توانید پروژه های بسیار ساده، عمدتا داستان های تعاملی ایجاد کنید. در انتقال به دستگاه های صفحه لمسی، بخش خوبی از پتانسیل اصلی قربانی شد. با این حال، این یک راه سرگرم کننده باقی می ماند که به بچه های کوچک اجازه می دهد با برنامه نویسی با راحتی یک صفحه نمایش لمسی آشنا شوند. Scratch competitions برنامه ScratchJr برای Android، iOS، Amazon Fire و ChromeOS در دسترس است.

بازدید : 96
شنبه 16 تير 1403 زمان : 6:32

از آنجایی که جهان به سمت دیجیتال گرا شدن پیش می رود، شروع مسابقات اسکرچ معرفی فناوری در مراحل اولیه زندگی اهمیت پیدا می کند. این شامل تلاش برای معرفی مفاهیم مرتبط با فناوری به کودکان مانند کدنویسی در آموزش کودکان است.

یکی از بسیاری از پلتفرم‌های محبوبی که امروزه برای آموزش کدنویسی به کودکان استفاده می‌شود، Scratch است. این پلتفرم توسط MIT ایجاد شده و بچه ها را با دنیای فناوری و برنامه نویسی آشنا می کند. Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که از یادگیری مبتنی بر بلوک استفاده می کند و یادگیری کدنویسی را برای کودکان به روش تعاملی بصری آسان می کند. این وبلاگ این سوال را کشف خواهد کرد که چرا برنامه نویسی اسکرچ مسابقات اسکرچ برای بچه ها مفید است؟

چرا برنامه نویسی Scratch برای کودکان مفید است؟

راحتی در استفاده

یکی از مزایای اصلی کدنویسی Scratch این است که استفاده مسابقات اسکرچ از آن آسان است و برای همه قابل دسترسی است. رابط کاربر پسند شروع یادگیری را برای مبتدیان آسان تر می کند.

بلوک‌ها از نظر بصری برای بچه‌ها جذاب هستند و درک مفاهیم کدنویسی را برای بچه‌ها آسان می‌کنند و به بچه‌ها این امکان را می‌دهند که فقط با اتصال این بلوک‌های رنگارنگ به یکدیگر، مسابقات اسکرچ کدنویسی را درک کنند. علاوه بر این، برنامه‌نویسی بصری همچنین به حذف نحو ترسناکی که در کدنویسی سنتی استفاده می‌شود کمک می‌کند و به حفظ دامنه توجه آنها در حین یادگیری کمک می‌کند.

تفکر منطقی

کدنویسی روی تقسیم یا تقسیم مشکلات به بخش‌های کوچک‌تر آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان و قابل مدیریت‌تر کار می‌کند. این همان چیزی است که کدنویسی اسکرچ با تشویق تفکر منطقی به انجام آن کمک می‌کن مسابقات اسکرچ د، زیرا بچه‌ها را ترغیب می‌کند تا به این فکر کنند که چگونه باید کد خود را مرتب کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

علاوه بر این، بچه ها می توانند از اشتباهات یا مشکلات خود از طریق فرآیند آزمون و خطا یاد بگیرند و به آنها کمک کند تا راه حل هایی پیدا کنند. این مهارت ها نه تنها در برنامه نویسی بلکه در سایر زمینه های زندگی بیشتر کمک می کند.

خلاقیت را تقویت می کند

Scratch نه تنها ابزاری برای کدنویسی است بلکه فرصت مسابقات اسکرچ هایی برای خلاقیت نیز فراهم می کند. بچه ها می توانند طرح های خود را از طریق داستان های تعاملی، انیمیشن ها و بازی ها زنده کنند.

بسیاری از پس زمینه ها، صداها و کاراکترها را فراهم می کند که می توان از آنها برای سفارشی کردن پروژه ها استفاده کرد. ادغام کدنویسی و خلاقیت یادگیری را جذاب تر می کند و عشق به حل مسئله و ابراز وجود را در خود پرورش می دهد.

ارتباط و همکاری

کدنویسی شامل کارهای بسیار بیشتر از کار انفرادی است. مسابقات اسکرچ برخی از ویژگی های کلیدی نیز همکاری و ارتباط است. Scratch به عنوان ابزاری برای بچه ها عمل می کند تا پروژه های خود را هم با دوستان و هم با یک جامعه آنلاین به اشتراک بگذارند. آن‌ها می‌توانند پروژه‌های ساخته‌شده توسط Scratchers دیگر را مشاهده کرده و دوباره میکس کنند.

این به آنها امکان می دهد از یکدیگر یاد بگیرند، ایده ها را به اشتراک بگذارند و حتی با هم کار کنند. این جنبه مشارکتی به ایجاد یک محیط شبیه سازی شبیه به محیط کار واقعی کمک می کندScratch competitions و به تقویت کار تیمی و ارتباط در یک محیط دیجیتال کمک می کند.

بازدید : 196
جمعه 15 تير 1403 زمان : 8:51

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری و یک ج مسابقات اسکرچ امعه آنلاین است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. این به شما امکان می دهد تا با کشیدن و رها کردن بلوک های کد، داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی ایجاد کنید. این به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد و برای مبتدیان در تمام سنین قابل دسترسی باشد.

چگونه می توانم با Scratch شروع کنم؟

برای شروع کار با Scratch، می توانید به وب سایت رسمی مسابقات اسکرچ مراجعه کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. هنگامی که یک حساب کاربری دارید، می‌توانید پروژه‌های موجود را کاوش کنید، آن‌ها را مجدداً ترکیب کنید، یا پروژه‌های خود را از ابتدا ایجاد کنید. این وب سایت همچنین آموزش ها و منابعی را برای کمک به یادگیری اصول برنامه نویسی Scratch ارائه می دهد.

چه چیزی می توانم با Scratch ایجاد کنم؟

با Scratch می‌توانید پروژه‌های متنوعی از انیمیشن‌های ساده گرفته تا بازی‌های پیچیده ایجاد کنید. شما می توانید شخصیت ها را طراحی کنید، صداها و موسیقی را اضافه کنید، عناصر تعاملی ایجاد کنید و حتی از طریق جامعه آنلاین با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. امکانات بی پایان هستند و این به تخیل و خلاقیت شما بستگی دارد.

آیا Scratch به دانش برنامه نویسی قبلی نیاز دارد؟

خیر، اسکرچ برای مبتدیان طراحی شده است و نیازی به مسابقات اسکرچ دانش برنامه نویسی قبلی ندارد. از یک رابط بصری استفاده می کند که در آن می توانید بلوک های کد را بکشید و رها کنید تا برنامه ایجاد کنید. این باعث می شود که کاربران در هر سنی از جمله کودکان خردسالی که تازه کدنویسی می کنند قابل دسترسی باشد.

مزایای استفاده از اسکرچ چیست؟

چندین مزیت استفاده از Scratch برای برنامه نویسی و یادگیری وجود دارد:

خلاقیت: Scratch با اجازه دادن به شما برای بیان ایده های خود از طریق پروژه های تعاملی، خلاقیت را تشویق می کند.

حل مسئله: ایجاد پروژه ها در اسکرچ به توسعه تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله کمک می کند.

همکاری: Scratch یک جامعه آنلاین پر جنب و جوش دارد مسابقات اسکرچ که در آن کاربران می توانند پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، همکاری کنند و از یکدیگر بیاموزند.

تفکر محاسباتی: Scratch به توسعه مهارت های تفکر محاسباتی کمک می کند، که در دنیای دیجیتال امروز ضروری است.

آیا می توانم پروژه های Scratch خود را با دیگران به اشتراک بگذارم؟

بله، شما به راحتی می توانید پروژه های Scratch خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. Scratch بستری را فراهم می کند که می توانید پروژه های خود را در جامعه آنلاین آپلود کرده و آنها را با جهان به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید پروژه های خود را در وب سایت ها جاسازی کنید یا آنها را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این به شما این امکان را می دهد که خلاقیت های خود را به نمایش بگذارید و از سایر کاربران بازخورد دریافت کنید.

اسکرچ برای چه گروه سنی مناسب است؟

اسکرچ برای کاربران در هر سنی مناسب است، اما در مسابقات اسکرچ بین کودکان و نوجوانان محبوبیت خاصی دارد. رابط کشیدن و رها کردن و تصاویر رنگارنگ آن را برای کاربران جوانی که تازه سفر کدنویسی خود را شروع کرده اند جذاب می کند. با این حال، Scratch به یک گروه سنی خاص محدود نمی شود و هر علاقه ر آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان مند به برنامه نویسی می تواند از استفاده از آن بهره مند شود.

آیا می توانم از Scratch به صورت آفلاین استفاده کنم؟

بله، با دانلود و نصب اپلیکیشن Scratch Desktop می توانید از اسکرچ آفلاین استفاده کنید. این به شما امکان می دهد بدون اتصال به اینترنت پروژه ها را ایجاد و ویرایش کنید. برنامه Scratch Desktop همان ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسخه آنلاین را ارائه می‌کند و تضمین می‌کند که می‌توانید حتی در حالت آفلاین نیز به کدنویسی ادامه دهید.

آیا Scratch از زبان های برنامه نویسی دیگر پشتیبانی می کند؟

در حالی که Scratch خود یک زبان برنامه نویسی بصری است، به مسابقات اسکرچ کاربران اجازه می دهد مفاهیم و زبان های برنامه نویسی مختلف را کشف کنند. Scratch دارای افزونه هایی مانند ScratchX است که امکان ادغام با دستگاه های خارجی و زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت را فراهم می کند. این افزونه ها فرصت هایی را برای کاربران فراهم می کند تا در تکنیک های برنامه نویسی پیشرفته تر تحقیق کنند.

آیا Scratch می تواند به من در یادگیری کدنویسی کمک کند؟

Scratch یک ابزار عالی برای یادگیری کدنویسی است زیرا مفاهیم پیچیده برنامه نویسی را در بلوک های بصری ساده می کند. با آزمایش Scratch، می توانید مفاهیم اساسی کدگذاری مانند حلقه ها، شرطی ها و متغیرها را درک کنید. همانطور که با Scratch راحت تر می شوید، می توانید به تدریج به زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن تبدیل شوید.

آیا از اسکرچ در مدارس استفاده می شود؟

بله، اسکرچ به طور گسترده در مدارس به عنوان یک ابزار آموزشی برای آموزش کدنویسی و تفکر محاسباتی استفاده می شود. رابط کاربر پسند و پروژه های جذاب آن را برای دانش آموزان در هر سنی جذاب می کند. بسیاری از مؤسسات آموزشی برای معرفی مفاهیم برنامه نویسی و پرورش خلاقیت در بین دانش آموزان، Scratch را در برنامه درسی خود گنجانده اند.

آیا می توانم از Scratch برای ایجاد برنامه های تلفن همراه استفاده کنم؟

در حالی که خود Scratch به شما اجازه نمی دهد مستقیماً مسابقات اسکرچ برنامه های تلفن همراه ایجاد کنید، راه هایی برای صادرات پروژه های Scratch به دستگاه های تلفن همراه وجود دارد. به عنوان مثال، ScratchJr نسخه ساده شده Scratch است که به طور خاص برای تبلت ها و گوشی های هوشمند طراحی شده است. علاوه بر این، پروژه‌های Scratch را می‌توان به قالب زبان نشانه‌گذاری فرامتن (HTML5) تبدیل کرد، که سپس در مرورگرهای تلفن همراه قابل دسترسی است.

چگونه می توانم منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Scratch پیدا کنم؟

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد Scratch هستید، منابع زیادی در دسترس است. وب سایت رسمی اسکرچ آموزش ها، راهنماها و یک انجمن انجمن را ارائه می دهد که در آن می توانید با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌ها، دوره‌های آنلاین و آموزش‌های ویدیویی را Scratch competitions بیابید که انواع مختلفی را پوشش می‌دهند

بازدید : 156
يکشنبه 27 خرداد 1403 زمان : 5:09

برای حدس زدن یک کلمه پنهان با وارد کردن حروف، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و بازی شما بازخورد برای حدس درست یا نادرست می دهد. وقتی کاربر تمام حروف کلمه شما را حدس بزند، برنده می شود.

یک جستجوی سریع در گوگل چالش‌های کوچک‌تری سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان را نشان می‌دهد که نیازمند به کارگیری مهارت‌های شما برای مشکلات دنیای واقعی هستند.

مزایای پروژه های کدگذاری

علاوه بر تمرین مفاهیم، ​​پروژه ها دو مزیت دیگر برای یادگیری شما ارائه می دهند.

اول، آنها شما را با انگیزه نگه می دارند. پروژه ها به استحکام سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان "چرا" پشت کدنویسی شما کمک می کنند و معیارهای واضح و ملموسی را برای پیشرفت شما تعیین می کنند. هر پروژه تکمیل شده به معنای یک مهارت دیگر در کمربند شماست. همانطور که در حال یادگیری بودم، این بسیار دلگرم کننده بود.

دوم، پروژه‌های کدنویسی، به‌ویژه پروژه‌های بلندمدت، چیزی برای نشان دادن کارتان به شما می‌دهند. قرار دادن Python در رزومه کاری یک چیز است – این که به شما نشان دهیم یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان وب سایت یا برنامه کامل را از ابتدا ساخته اید یک چیز دیگر است.

پروژه ها برای مشاغل برنامه نویسی سطح ابتدایی ضروری هستند، زیرا صلاحیت آنها در یک زبان مشخص است.

چگونه در هنگام برنامه نویسی با انگیزه بمانیم

هنگام شروع پروژه های بلندمدت، مواردی را در نظر بگیرید سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان که مایل به سرمایه گذاری در آنها هستید. چه یک وب سایت شخصی، یک برنامه تلفن همراه یا یک ابزار دسکتاپ باشد، در طول مسیر با سرعت بالایی مواجه خواهید شد. انتخاب پروژه ای که واقعاً به آن اهمیت می دهید، تضمین می کند که آن را دنبال می کنید.

یکی دیگر از راه های عالی برای درگیر ماندن در پروژه های کدنویسی، فریلنسینگ است. برای ساختن یک ابزار مفید برای کسی نیازی نیست که یک برنامه نویس خبره باشید. با یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان دوست، عضو خانواده یا کسب و کار محلی که به ابزار یا وب سایت نیاز دارد تماس بگیرید - این یک برد-برد است.

9. یک مربی و یک جامعه پیدا کنید.

داشتن یک دوست یا یک انجمن آنلاین برای راهنمایی شما می تواند برای یادگیری شما بسیار ارزشمند باشد.

ابتدا توصیه می کنم یک مربی پیدا کنید. همانطور که پیشرفت سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان می کنید، احتمالاً با مسائلی روبرو خواهید شد که هر چقدر هم که تلاش سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان کنید، نمی توانید آنها را برطرف کنید. اینجاست که مربیان می توانند کمک کنند.

یک مربی نیازی ندارد که یک معلم واقعی باشد - آنها می توانند هر کسی که به زبان شما آگاه باشد. آنها باید بتوانند مفاهیم دشوار را توضیح دهند و راه حل ها را به شما نشان دهند. یک مربی باتجربه می‌تواند به شما کمک کند تا از شیوه‌های کدنویسی که در آموزش‌ها پوشش داده نشده‌اند، پیروی کنید و توصیه‌هایی برای پیمایش حرفه‌ای در فناوری ارائه دهد.

همچنین ممکن است بخواهید به یک انجمن بپیوندید. سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان به دنبال گروه‌های محلی، رویدادهای شبکه‌ای و ملاقات‌ها در منطقه خود و هکاتون‌هایی باشید که می‌توانید با برنامه‌نویسان دیگر ارتباط حضوری برقرار کنید.

جوامع توسعه دهندگان آنلاین نیز منبعی غنی برای مبتدیان هستند.

نحوه یادگیری منبع کدنویسی: Stack Overflow

منبع تصویر

حتما بررسی کنید:

Stack Overflow، یک سایت انجمن برای سوالات برنامه نویسی و بحث.

GitHub، یک مخزن کد برای پروژه های منبع باز با یک جامعه توسعه دهندگان فعال.

Women Who Code، یک سازمان غیرانتفاعی که رویدادها، اجتماعات و آگهی‌های شغلی را برای زنانی که به دنبال شغل در فناوری هستند سازماندهی می‌کند.

r/learnprogramming، یک subreddit (یک میکروسایت در Reddit.com) برای برنامه نویسان مبتدی.

10. ثبت نام در یک بوت کمپ کدنویسی را در نظر بگیرید.

بوت کمپ کدنویسی یک برنامه آموزشی کوتاه مدت است که یک برنامه درسی کدنویسی جامع را در چند ماه بسته بندی می کند. این برنامه ها سریع، غوطه ور، و سکوی راه اندازی برای یک حرفه توسعه هستند.

بوت کمپ های کدنویسی فشرده و پرهزینه هستند – چیزی نیست که بدون تجربه کدنویسی وارد آن شوید.

این برنامه ها در درجه اول برای مبتدیانی است که در مسیر توسعه قرار گرفته اند و آماده هستند تا زمان، انرژی و پول را برای به دست آوردن سریع مهارت های لازم اختصاص دهند.

در حالی که فارغ التحصیلان تمایل به یافتن شغل در صنعت فناوری دارند، بدانید که این یک نتیجه تضمینی نیست. شما بخش مناسبی از سال و پس انداز خود را برای چنین پیگیری کنار می گذارید. با این حال، بالا بردن یک محیط یادگیری حضوری که توسط همسالان و معلمان با انگیزه شما احاطه شده است دشوار است.

کدنویسی در مقابل برنامه نویسی

اصطلاحات کدنویسی و برنامه نویسی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما آنها همیشه به یک معنا نیستند. هم کدنویسی و هم برنامه نویسی به معنای نوشتن دستورالعمل برای کامپیوتر است. اما برنامه نویسی ممکن است شامل الگوریتم ها و ساختارهای داده نیز باشد. به طور کلی، اصطلاح برنامه نویسی پروژه های پیشرفته تر را توصیف می کند.

در حالی که می توانید فقط با یک کامپیوتر و مدتی زمان کدنویسی کنید، برخی از برنامه نویسی ها ممکن است به ابزارهای نرم افزاری تخصصی نیاز داشته باشند. پروژه های برنامه نویسی معمولا بزرگتر و پیچیده تر هستند. آنها ممکن است به مدیریت پروژه و پایگاه دانش قوی تری نیاز داشته باشند.

زبانهای برنامه نویسی

گرافیک زبان های برنامه نویسی

کد نویسی نیازمند دانش حداقل یک زبان برنامه نویسی، مجموعه ای از نحو و قوانینی است که کامپیوترها می توانند آن را درک کنند. صدها زبان برنامه نویسی وجود دارد که هر کدام از نظر هدف و کارهایی که می توانند انجام دهند منحصر به فرد هستند.

وقتی برای اولین بار وارد دنیای کدنویسی شدم، مجموعه زبان های برنامه نویسی بسیار زیاد به نظر می رسید. من با HTML و CSS شروع کردم و این یک تجربه متحول کننده بود. غواصی در HTML چشمان من را به ساختار اساسی صفحات وب باز کرد، در حالی که CSS اسرار استایل و طراحی را باز کرد Programming teaching sites for children . این زبان ها نقطه شروعی عالی برای مبتدیانی مانند من بودند و مقدمه ای عملی برای دنیای توسعه وب ارائه می دادند.

زبان های برنامه نویسی به شما یک ساختار می دهند

بازدید : 148
شنبه 26 خرداد 1403 زمان : 14:41

زبان برنامه نویسی Scratch در حال مسابقات اسکرچ حاضر در رتبه 13 در شاخص TIOBE قرار دارد. این بدان معناست که محبوب‌تر از Rust یا Ruby است. من کدنویسی را شروع کردم (آیا «نوشتن» یا «کلیک کردن» در نظر گرفته می‌شود؟) در Scratch به همان دلیلی که هر بزرگسالی شروع به یادگیری Scratch می‌کند: بچه‌های من با آن شروع کردند.

Scratch رتبه 13 را در TIOBE: محبوب تر و Rust and Ruby دارد

بدیهی است که بچه ها از من برای انجام کارها با اسکرچ کمک می خواهند. بنابراین مجبور شدم آن را یاد بگیرم. هنگامی که آنها برنامه های Scratch خود را انجام دادند، مطمئناً می خواستند مسابقات اسکرچ آنها را با جهان به اشتراک بگذارند. آن زمان بود که فهمیدم Scratch برای توسعه سریع برنامه و وب چقدر شگفت انگیز است.

ساختن با اسکرچ بسیار سریع است

Scratch توسط MIT در درجه اول برای آموزش و یادگیری نحوه برنامه نویسی اختراع شد. گروه مادام العمر مهدکودک آزمایشگاه رسانه MIT، به رهبری پروفسور رسنیک، Scratch را اختراع کرد. می توانید Scratch و تمام منابع را در https://scratch.mit.edu/ پیدا کنید.

قبل از اینکه بتوانم به بچه هایم در مورد اسکرچ کمک کنم، مسابقات اسکرچ البته باید خودم آن را یاد می گرفتم. با 25+ سال تجربه در برنامه نویسی، من هنوز می ترسیدم زیرا شما هرگز نمی دانید چه انتظاری دارید. در زمان من، ما برنامه نویسی را متفاوت از بچه های امروزی یاد گرفتیم. به عنوان یک بزرگسال با تجربه برنامه نویسی، Scratch را بدون هیچ منبعی یاد گرفتم. در کل 15 دقیقه طول کشید تا اسکرچ را یاد بگیرم.

Scratch یک زبان برنامه نویسی نوشته شده نیست، بلکه کلیک شده است

اولین برنامه جدی Scratch من یک بازی بود: "Apollo 11: Landing on the Moon". این یک بازی دو بعدی ساده است که از شما می‌خواهد فرودگر ماه را با دقت در دهانه‌ای روی ماه فرود بیاورید. حدود 3 ساعت طول کشید تا آن را کدنویسی کنم و بسیار از آن لذت بردم. من با هیچ ویژگی عجیب و غریبی برخورد مسابقات اسکرچ نکردم زیرا Scratch آنقدر ساده و سرراست است که هر برنامه نویسی بلافاصله متوجه می شود که چگونه شبیه ویژگی های زبان برنامه نویسی در بلوک های کوچک زیبا و رویکردهای کمی متفاوت از C، Go یا جاوا اسکریپت است.

بازی مرورگر موبایل My Apollo 11 landing — نوشته شده در اسکرچ

با رویدادها و پیام‌رسانی در Scratch، حتی می‌توانید اجرای ناهمزمان را انجام دهید که برای چنین زبان برنامه‌نویسی بامزه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است. تمرکز روی رابط کاربری و گرافیک، که مسابقات اسکرچ بیشترین انگیزه را برای زبان آموزان جوان دارد، به Scratch برتری رقابتی نسبت به اکثر زبان های برنامه نویسی می دهد. اگر می خواهید یک رابط کاربری متحرک یا یک بازی با انیمیشن، گرافیک و صدا بسازید، Scratch یکی از بهترین انتخاب های موجود است.

استقرار برنامه های Scratch

وقتی بچه‌های من می‌خواستند برنامه‌های Scratch خود را با والدین بزرگشان به اشتراک بگذارند، مطمئناً نمی‌توانستند فایل‌های Scratch را به اطراف بفرستند. آنها می‌خواستند مادرم، مسابقات اسکرچ مادربزرگشان، بازی‌هایشان را روی آی‌پد خود انجام دهد. آن زمان بود که اسکراچ کاملاً ذهن من را به هم ریخت.

جوان‌ترین من یک بازی داش‌اند می‌سازد که بطری‌ها را جمع‌آوری می‌کند و باید از کلاغ دوری کند

جستجوی زیادی برای یافتن بسته‌کننده TurboWarp لازم نیست. TurboWarp به شما امکان می دهد فایل Scratch خود را در یک فایل HTML بسته بندی کنید که سپس می توانید هر کجا که می خواهید میزبانی کنید. من با بچه‌هایم TurboWarp می‌کردم تا برنامه‌شان را به‌عنوان یک فایل HTML بسته‌بندی کنیم و سپس آن را در صفحات Github خود میزبانی کنیم. برای اینکه بتوانیم آن را روی تبلت ها اجرا کنیم، مجبور شدیم چند دکمه لمسی را مسابقات اسکرچ به رابط کاربری وارد کنیم که کاملاً خوب کار می کند - حتی زمانی که به عنوان یک فایل HTML بسته بندی شده باشد.

هیچ کس نمی داند Scratch است - و هیچ کس اهمیتی نمی دهد

چون با Scratch خیلی هیجان زده شدم، این بازی ها را با تعدادی از افراد به اشتراک گذاشتم. از جمله افرادی که در برنامه نویسی با تجربه هستند، اما به ندرت از Scratch استفاده کرده اند. علاوه بر بازخورد شگفت‌انگیز بازی‌های بچه‌های من، سؤال اصلی این بود: "عالی است، شما آن را با چه چیزی ساختید؟". مگ مسابقات اسکرچ ر اینکه به دنبال کد منبع فایل HTML بسته بندی شده باشید، تشخیص یک برنامه Scratch از یک بازی مرورگر ساده در وانیلی جاوا اسکریپت بسیار سخت است.

علاوه بر این، افراد غیر فنی هیچ ایده ای ندارند که Scratch چیست و برایشان مهم نیست. هیچ کاربر معمولی هرگز یک برنامه نویس را به خاطر زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ساخت یک برنامه سرزنش نکرده است. تمام چیزی که کاربر معمولی به آن علاقه دارد، خود برنامه است. اگر به یک کاربر یک بازی مرورگر یا یک برنامه دسکتاپ نوشته شده در اسکرچ بدهید، به سختی تفاوتی با مسابقات اسکرچ هر زبان برنامه نویسی دیگری مشاهده خواهد کرد. به علاوه، نتایج Scratch از نظر ظاهر و احساس یا عملکرد برنامه بسیار خوب هستند.

Scratch بسیار هیجان انگیز است - گوگل آن را کپی کرده است

گوگل یک پروژه منبع باز به نام "Blockly" راه اندازی کرد. این در اصل یک شبیه سازی از Scratch است، اما با قابلیت بیشتر و توانایی انتقال بلوک ها به زبان های پیشرفته مانند جاوا اسکریپت یا پایتون.

Google Blockly یک کلون Scratch برای برنامه نویسی پیشرفته تر است

Blockly از Google به وضوح آینده برنامه نویسی بدون کد بلوک گرا را نشان می دهد. در حالی که برنامه‌نویسی بلوک‌گرا احتمالاً انتخاب مناسبی برای نوشتن کدک ویدیویی نیست، گسترش برنامه‌ها با قابلیت سفارشی‌سازی فرآیندها با استفاده از رویکرد بلوک کاملاً عالی است. اگر برنامه شما به یک محیط کوچک ب Scratch competitions رای گسترش اپلیکیشن شما نیاز دارد

بازدید : 296
جمعه 11 خرداد 1403 زمان : 22:30

علم و حتی هوش مصنوعی. لوگو تقریباً در هر پلتفر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان م در هر دو نسخه رایگان و تجاری به طور گسترده در دسترس است.

مبتنی بر اسکالا

Kojo یک محیط توسعه دسکتاپ تعاملی است که عمدتاً برای اهداف آموزشی توسعه یافته است که بر روی ویندوز، لینوکس و OS X اجرا می‌شود. این یک محیط آموزشی است، با ویژگی‌های مختلف که به کاوش، یادگیری و آموزش مفاهیم در زمینه‌های مختلف کمک می‌کند. برنامه نویسی کامپیوتر و تفکر انتقادی، ریاضی و علوم، هنر، موسیقی و تفکر خلاق، سواد کامپیوتر و اینترنت.[3]

مبتنی بر اسمال تاک

به عنوان بخشی از پروژه یک لپ تاپ برای هر کودک، دنباله سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ای از زبان های مبتنی بر اسمال تاک توسعه داده شده است که هر کدام به عنوان مقدمه ای برای زبان بعدی طراحی شده اند. ساختار Scratch to Etoys to Squeak to any Smalltalk است.[4] هر کدام محیط‌های گرافیکی را فراهم می‌کنند که ممکن است برای آموزش نه تنها مفاهیم برنامه‌نویسی به بچه‌ها، بلکه شبیه‌سازی‌های فیزیک و ریاضی، تمرین‌های داستان‌گویی و غیره با استفاده از یادگیری سازنده مورد استفاده قرار گیرد. Smalltalk و Squeak دارای زبان‌های توسعه نرم‌افزاری هستند که دهه‌ها در اطراف بوده و مورد احترام بوده‌اند. خراش یک ابزار یادگیری کودکان است.

Scratch یک زبان بصری است که بر اساس و در Squeak پیاده سازی شده است. هدف آن آموزش مفاهیم برنامه نویسی به کودکان و اجازه دادن به آنها برای ایجاد بازی، ویدئو و موسیقی است. در Scratch، تمام اشیاء تعاملی، گرافیک ها و صداها را می توان به راحتی به یک برنامه جدید وارد کرد و به روش های جدید ترکیب ک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان رد. به این ترتیب، مبتدیان می توانند نتایج سریعی کسب کنند و انگیزه بیشتری برای تلاش بیشتر داشته باشند. انجمن Scratch بیش از 3,000,000 پروژه را توسعه داده و آپلود کرده است.[5] این توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است.

Etoys بر اساس ایده موجودات مجازی قابل برنامه ریزی است که روی صفحه کامپیوتر رفتار می کنند. Etoys یک محیط نویسندگی غنی از رسانه را با یک مدل شی اسکریپت ساده و قدرتمند برای بسیاری از انواع اشیاء ایجاد شده توسط کاربران نهایی فراهم می کند. این شامل گرافیک های دو بعدی و سه بعدی، تصاویر، متن، ذرات، ارائه ها، صفحات وب، ویدئوها، صدا و MIDI، امکان اشتراک گذاری دسکتاپ با سایر کاربران Etoy در زمان واقعی است، بنابراین بسیاری از اشکال آموزش و بازی غوطه ور را می توان از طریق آن انجام داد. اینترنت. این چند زبانه است و با موفقیت در ایالات متحده، اروپا، آمریکای جنوبی، ژاپن، کره، هند، نپال و جاهای دیگر استفاده شده است. این برنامه برای کودکان 9 تا 12 ساله طراحی شده است.[6]

Squeak یک پیاده سازی مدرن، متن باز و با امکانات کامل از زبان سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و محیط اسمال تاک است. Smalltalk یک زبان برنامه نویسی انعکاسی شی گرا، تایپ پویا و بازتابی است که برای زیربنای "دنیای جدید" محاسبات ایجاد شده است که نمونه آن "همزیستی انسان و کامپیوتر" است.[7] مانند Lisp، ماندگاری مبتنی بر تصویر دارد، بنابراین همه چیز از داخل زبان قابل تغییر است (به Smalltalk# Reflection مراجعه کنید).[8] این صنعت با معرفی بسیاری از مفاهیم در برنامه نویسی شی گرا و کامپایل به موقع، تأثیر زیادی بر صنعت گذاشته است. Squeak وسیله ای برای طیف گسترده ای از پروژه ها از جمله برنامه های کاربردی چند رسانه ای، پلت فرم های آموزشی و توسعه برنامه های کاربردی وب تجاری است. Squeak به گونه ای طراحی شده است که بسیار قابل حمل باشد و به راحتی اشکال زدایی، تجزیه و تحلیل و تغییر داده شود، زیرا ماشین مجازی آن به طور کامل در Smalltalk نوشته شده است.

پاسکال

پاسکال شناخته شده ترین زبانی است که با هدف آموزش طراحی شده است.[نیازمند منبع] از اواخر دهه 1970 تا اواخر دهه 1980، این زبان انتخاب اصلی در کلاس های مقدماتی علوم کامپیوتر برای آموزش برنامه نویسی به دانشجویان در ایالات متحده و اروپا بود. استفاده از آن برای برنامه های کاربردی در دنیای واقعی از آن زمان افزایش یافته است، و در نظر گرفتن آن به عنوان یک زبان صرفا آموزشی از آن زمان تا حدودی بحث برانگیز شده است سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان . [به گفته چه کسی؟]

دیگر

CircuitPython نسخه مبتدی پایتون برای الکترونیک و آموزش تعاملی است.

Rapira یک زبان برنامه نویسی رویه ای شبیه به ALGOL، با محیط توسعه تعاملی ساده است که در اتحاد جماهیر شوروی برای آموزش برنامه نویسی در مدارس توسعه یافته است.

Src:Card یک زبان برنامه نویسی آفلاین لمسی است که در یک بازی کارتی آموزشی تعبیه شده است.

فرزندان

AgentSheets و AgentCubes دو ابزار تفکر محاسباتی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان برای نوشتن بازی‌ها و شبیه‌سازی‌های 2 بعدی/3 بعدی هستند. نوشتن از طریق برنامه‌های دسکتاپ یا برنامه‌های مبتنی بر مرورگر انجام می‌شود و می‌تواند بازی‌های دوبعدی/سه‌بعدی قابل پخش در مرورگرهای سازگار با HTML5 از جمله مرورگرهای موبایل ایجاد کند.

Alice یک نرم افزار برنامه نویسی رایگان است که برای آموزش برنامه نویسی شی گرا رویداد محور به کودکان طراحی شده است. برنامه نویسان داستان های تعاملی را با استفاده از یک رابط IDE مدرن با سبک برنامه نویسی کشیدن و رها کردن ایجاد می کنند. مخاطبان هدف، دانشجویان ورودی کالج هستند، اگرچه اکثر کودکان با تجربه کامپیوتر آن را سرگرم کننده و آموزشی می دانند. داستان گفتن آلیس یک نوع آلیس است که برای کودکان کوچکتر طراحی شده است، با داستان گفتن حتی قوی تر.[9]

Blockly یک زبان گرافیکی مبتنی بر وب منبع باز است که در آن کاربران می توانند بلوک ها را با هم بکشند تا یک برنامه بسازند. نیازی به تایپ نیست توسط گوگل توسعه داده شده است. Programming teaching sites for children اطلاعات بیشتر در دسترس است

بازدید : 194
چهارشنبه 2 خرداد 1403 زمان : 20:45

آیا اصطلاح برنامه نویسی کامپیوتر را شنیده اید و سؤالاتی برنامه نویسی بلوکی مانند "برنامه نویسی به چه معناست" و "برنامه نویسی برای چه استفاده می شود" می پرسید؟

در این مقاله، راهنمای نهایی را برای توضیح برنامه نویسی ارائه می دهیم که به شما در پاسخ به این سوال کمک می کند که برنامه نویسی چیست؟

ما همچنین تفاوت بین برنامه نویسی کامپیوتر و کد نویسی برنامه نویسی بلوکی را پوشش خواهیم داد، توضیح می دهیم که زبان برنامه نویسی چیست، مزایای برنامه نویسی، و نکات مفیدی برای کمک به شما در شروع کار اگر مبتدی هستید.

برنامه نویسی چیست؟

بیایید با یک تعریف ساده برنامه نویسی شروع کنیم. برنامه نویسی شامل دستور دادن به رایانه برای انجام وظایف است. این می تواند یک کار ساده مانند نمایش مجموع دو عدد یا حل مسائل پیچیده مانند عملکرد ماشین های خودران باشد.

با تعریف برنامه نویسی، بیایید در نظر بگیریم که در دنیای مدرن کجا قرار می گیرد. خوب، به جرات می توان گفت که برنامه نویسی با زندگی روزمره ما به روش هایی بیش از آنچه برنامه نویسی بلوکی که احتمالاً می دانیم در هم تنیده است.

استفاده از برنامه‌نویسی برای راحت‌تر کردن زندگی تقریباً در همه جنبه‌های زندگی، از تجارت، سرگرمی، حمل‌ونقل، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، ورزش، سیاست و غیره قابل مشاهده است.

اولین برنامه نویس کامپیوتر

آدا لاولیس، ریاضیدان انگلیسی قرن نوزدهمی، به عنوان اولین خالق برنامه کامپیوتری با الگوریتمی برای محاسبه اعداد برنولی شناخته شده است.

آنها به همراه چارلز بابیج چیزی را که به عنوان اولین کامپیوتر در نظر گرفته می شود، توسعه دادند. این یک دستگاه مکانیکی اولیه به نام موتور تحلیلی بود و لاولیس الگوریتم خود ر برنامه نویسی بلوکی ا برای این دستگاه نوشت.

از آن زمان، برنامه نویسی به یک زمینه گسترده در صنعت فناوری و فراتر از آن تبدیل شده است.

زبان های برنامه نویسی چیست؟

ممکن است تعجب کنید که چگونه برنامه نویسان (انسان ها) دستورالعمل ها را به رایانه ها منتقل می کنند. این کار با زبان های برنامه نویسی انجام می شود.

زبان های انسانی مانند انگلیسی و اسپانیایی دارای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان نحوی برای راهنمایی ترکیب عبارات و جملات هستند. زبان های برنامه نویسی همچنین برنامه نویسی بلوکی دارای نحوی هستند که نحوه نوشتن منطق پشت کد نوشته شده توسط برنامه نویسان را راهنمایی می کند.

وقتی به زبان های برنامه نویسی اشاره می کنیم، معمولاً می توانیم آنها را به چهار دسته مجزا طبقه بندی کنیم.

1. زبان ماشین

آیا تا به حال این عبارت را شنیده اید که "کامپیوترها فقط 1 و 0 را می فهمند"؟ این زبان ماشین (یا کد ماشین) است. این مجموعه ای از ارقام باینری (1 و 0) است که توسط CPU رایانه برای اجرای مستقیم استفاده می شود.

یک کامپیوتر دارای ترانزیستورها، کلیدهای الکتریکی کوچک با دو گزینه روشن (برای 1 ثانیه) یا خاموش (برای 0 ثانیه) است. CPU کامپیوتر می تواند ترکیبی از این سیگنال های الکتریکی برنامه نویسی بلوکی روشن/خاموش را بخواند و خروجی مورد نظر را ایجاد کند. به طور کلی از کد ماشین به عنوان یک زبان سطح پایین یاد می شود.

و فقط برای سرگرمی، در اینجا نمونه ای از کد ماشین برای کلمه "Hello" آورده شده است.

مثال کد ماشین:

2. زبان اسمبلی (ASM)

اینها به این دلیل معرفی شدند که کد ماشین می تواند خسته کننده برنامه نویسی بلوکی و مستعد خطا باشد. بنابراین، به جای استفاده از ارقام باینری، کد با دستوراتی که شامل نمادها و کاراکترها است، نوشته می شود.

از آنجایی که یک کامپیوتر فقط می تواند 0 و 1 (کد ماشین) را اجرا کند، برنامه نویسان باید از اسمبلر برای ترجمه زبان اسمبلی به کد ماشین قبل از اجرا استفاده کنند.

با این حال، این برای انسان مناسب نیست، و برای درک آن نیاز به دانش عمیق از حافظه کامپیوتر و فرآیندهای CPU دارد. مانند کد ماشین، زبان اسمبلی نیز می تواند به عنوان یک زبان سطح پایین نامیده شود.

ما همچنین یک مثال از زبان اسمبلی برای چاپ کلمه "Hello" روی صفحه با استفاده از زبان اسمبلی x86 قرار داده ایم.

مثال زبان اسمبلی:

org 0x100

mov dx, msg

mov ah, 9

int 0x21

mov ah، 0x4c

int 0x21

msg db 'Hello', 0x0d, 0x0a, '$'

3. زبان سطح متوسط

وقتی از زبان‌های سطح پایین فاصله می‌گیرید، با زبان‌های سطح بالاتری برنامه نویسی بلوکی روبرو می‌شوید که اکثر مردم با شنیدن اصطلاح زبان برنامه‌نویسی به آن فکر می‌کنند.

و در حالی که خوب است همه اینها را با هم جمع کنیم، می‌تواند به تقسیم این زبان‌های مدرن به دو زیرمجموعه، از زبان‌های سطح متوسط کمک کند.

اینها به شما این امکان را می دهند که در عین حال که دسترسی به لایه انتزاعی یک سیستم کامپیوتری را حفظ می کنید، با نحوی انسان پسندتر بنویسید. همچنان می‌توانید سخت‌افزار زیربنایی را مستقیماً کنترل کنید، و زبان‌های سطح متوسط را به پلی بین زبان‌های سطح پایین و سطح بالاتر تبدیل کنید.

بوت کمپ کامل پایتون از صفر تا قهرمان در پایتون

زبان‌های سطح متوسط از کامپایلرها برای ترجمه نحو خود به کد ماشین استفاده می‌کنند و به رایانه‌ها اجازه می‌دهند کد را اجرا کنند.

برخی از نمونه‌های رایج زبان‌های سطح متوسط عبارتند از C، Pascal و Cobol. و برای حفظ عادت خود در نگاه کردن به کد واقعی، یک بلوک کوچک از کد C را برای خروجی کلمه "Hello" به صفحه اضافه کرده ایم.

مثال زبان سطح متوسط:

#include

int main() {

printf ("سلام");

بازگشت 0;

}

4. زبان سطح بالا

مانند زبان های سطح متوسط، وقتی اصطلاح زبان ب Block programming رنامه نویسی را می شنوید، اغلب به این زبان ها اشاره می شود. اکثر برنامه نویسان کامپیوتر از آنها برای فعالیت ها و کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

زبان سطح بالا

بازدید : 146
شنبه 26 خرداد 1403 زمان : 14:40

زبان برنامه نویسی Scratch در حال مسابقات اسکرچ حاضر در رتبه 13 در شاخص TIOBE قرار دارد. این بدان معناست که محبوب‌تر از Rust یا Ruby است. من کدنویسی را شروع کردم (آیا «نوشتن» یا «کلیک کردن» در نظر گرفته می‌شود؟) در Scratch به همان دلیلی که هر بزرگسالی شروع به یادگیری Scratch می‌کند: بچه‌های من با آن شروع کردند.

Scratch رتبه 13 را در TIOBE: محبوب تر و Rust and Ruby دارد

بدیهی است که بچه ها از من برای انجام کارها با اسکرچ کمک می خواهند. بنابراین مجبور شدم آن را یاد بگیرم. هنگامی که آنها برنامه های Scratch خود را انجام دادند، مطمئناً می خواستند مسابقات اسکرچ آنها را با جهان به اشتراک بگذارند. آن زمان بود که فهمیدم Scratch برای توسعه سریع برنامه و وب چقدر شگفت انگیز است.

ساختن با اسکرچ بسیار سریع است

Scratch توسط MIT در درجه اول برای آموزش و یادگیری نحوه برنامه نویسی اختراع شد. گروه مادام العمر مهدکودک آزمایشگاه رسانه MIT، به رهبری پروفسور رسنیک، Scratch را اختراع کرد. می توانید Scratch و تمام منابع را در https://scratch.mit.edu/ پیدا کنید.

قبل از اینکه بتوانم به بچه هایم در مورد اسکرچ کمک کنم، مسابقات اسکرچ البته باید خودم آن را یاد می گرفتم. با 25+ سال تجربه در برنامه نویسی، من هنوز می ترسیدم زیرا شما هرگز نمی دانید چه انتظاری دارید. در زمان من، ما برنامه نویسی را متفاوت از بچه های امروزی یاد گرفتیم. به عنوان یک بزرگسال با تجربه برنامه نویسی، Scratch را بدون هیچ منبعی یاد گرفتم. در کل 15 دقیقه طول کشید تا اسکرچ را یاد بگیرم.

Scratch یک زبان برنامه نویسی نوشته شده نیست، بلکه کلیک شده است

اولین برنامه جدی Scratch من یک بازی بود: "Apollo 11: Landing on the Moon". این یک بازی دو بعدی ساده است که از شما می‌خواهد فرودگر ماه را با دقت در دهانه‌ای روی ماه فرود بیاورید. حدود 3 ساعت طول کشید تا آن را کدنویسی کنم و بسیار از آن لذت بردم. من با هیچ ویژگی عجیب و غریبی برخورد مسابقات اسکرچ نکردم زیرا Scratch آنقدر ساده و سرراست است که هر برنامه نویسی بلافاصله متوجه می شود که چگونه شبیه ویژگی های زبان برنامه نویسی در بلوک های کوچک زیبا و رویکردهای کمی متفاوت از C، Go یا جاوا اسکریپت است.

بازی مرورگر موبایل My Apollo 11 landing — نوشته شده در اسکرچ

با رویدادها و پیام‌رسانی در Scratch، حتی می‌توانید اجرای ناهمزمان را انجام دهید که برای چنین زبان برنامه‌نویسی بامزه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است. تمرکز روی رابط کاربری و گرافیک، که مسابقات اسکرچ بیشترین انگیزه را برای زبان آموزان جوان دارد، به Scratch برتری رقابتی نسبت به اکثر زبان های برنامه نویسی می دهد. اگر می خواهید یک رابط کاربری متحرک یا یک بازی با انیمیشن، گرافیک و صدا بسازید، Scratch یکی از بهترین انتخاب های موجود است.

استقرار برنامه های Scratch

وقتی بچه‌های من می‌خواستند برنامه‌های Scratch خود را با والدین بزرگشان به اشتراک بگذارند، مطمئناً نمی‌توانستند فایل‌های Scratch را به اطراف بفرستند. آنها می‌خواستند مادرم، مسابقات اسکرچ مادربزرگشان، بازی‌هایشان را روی آی‌پد خود انجام دهد. آن زمان بود که اسکراچ کاملاً ذهن من را به هم ریخت.

جوان‌ترین من یک بازی داش‌اند می‌سازد که بطری‌ها را جمع‌آوری می‌کند و باید از کلاغ دوری کند

جستجوی زیادی برای یافتن بسته‌کننده TurboWarp لازم نیست. TurboWarp به شما امکان می دهد فایل Scratch خود را در یک فایل HTML بسته بندی کنید که سپس می توانید هر کجا که می خواهید میزبانی کنید. من با بچه‌هایم TurboWarp می‌کردم تا برنامه‌شان را به‌عنوان یک فایل HTML بسته‌بندی کنیم و سپس آن را در صفحات Github خود میزبانی کنیم. برای اینکه بتوانیم آن را روی تبلت ها اجرا کنیم، مجبور شدیم چند دکمه لمسی را مسابقات اسکرچ به رابط کاربری وارد کنیم که کاملاً خوب کار می کند - حتی زمانی که به عنوان یک فایل HTML بسته بندی شده باشد.

هیچ کس نمی داند Scratch است - و هیچ کس اهمیتی نمی دهد

چون با Scratch خیلی هیجان زده شدم، این بازی ها را با تعدادی از افراد به اشتراک گذاشتم. از جمله افرادی که در برنامه نویسی با تجربه هستند، اما به ندرت از Scratch استفاده کرده اند. علاوه بر بازخورد شگفت‌انگیز بازی‌های بچه‌های من، سؤال اصلی این بود: "عالی است، شما آن را با چه چیزی ساختید؟". مگ مسابقات اسکرچ ر اینکه به دنبال کد منبع فایل HTML بسته بندی شده باشید، تشخیص یک برنامه Scratch از یک بازی مرورگر ساده در وانیلی جاوا اسکریپت بسیار سخت است.

علاوه بر این، افراد غیر فنی هیچ ایده ای ندارند که Scratch چیست و برایشان مهم نیست. هیچ کاربر معمولی هرگز یک برنامه نویس را به خاطر زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ساخت یک برنامه سرزنش نکرده است. تمام چیزی که کاربر معمولی به آن علاقه دارد، خود برنامه است. اگر به یک کاربر یک بازی مرورگر یا یک برنامه دسکتاپ نوشته شده در اسکرچ بدهید، به سختی تفاوتی با مسابقات اسکرچ هر زبان برنامه نویسی دیگری مشاهده خواهد کرد. به علاوه، نتایج Scratch از نظر ظاهر و احساس یا عملکرد برنامه بسیار خوب هستند.

Scratch بسیار هیجان انگیز است - گوگل آن را کپی کرده است

گوگل یک پروژه منبع باز به نام "Blockly" راه اندازی کرد. این در اصل یک شبیه سازی از Scratch است، اما با قابلیت بیشتر و توانایی انتقال بلوک ها به زبان های پیشرفته مانند جاوا اسکریپت یا پایتون.

Google Blockly یک کلون Scratch برای برنامه نویسی پیشرفته تر است

Blockly از Google به وضوح آینده برنامه نویسی بدون کد بلوک گرا را نشان می دهد. در حالی که برنامه‌نویسی بلوک‌گرا احتمالاً انتخاب مناسبی برای نوشتن کدک ویدیویی نیست، گسترش برنامه‌ها با قابلیت سفارشی‌سازی فرآیندها با استفاده از رویکرد بلوک کاملاً عالی است. اگر برنامه شما به یک محیط کوچک ب Scratch competitions رای گسترش اپلیکیشن شما نیاز دارد

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 52
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 41
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 575
  • بازدید ماه : 2924
  • بازدید سال : 34705
  • بازدید کلی : 38916
  • کدهای اختصاصی