X
تبليغات

تصویر ثابت

تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 25
شنبه 15 ارديبهشت 1403 زمان : 8:45

انواع کامپیوترها، اما سریع ترین برنامه ها را تولید می کنن تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان د. زبان‌های سطح بالا کارایی کمتری دارند، اما استفاده از آنها آسان‌تر است، زیرا شباهت بیشتری به زبان‌های گفتاری یا ریاضی دارند.

یک کامپیوتر فقط یک زبان را می فهمد - الگوهای 0 و 1. به عنوان مثال، دستور انتقال عدد 255 به یک ثبات CPU، یا محل حافظه، ممکن است به این صورت باشد: 00111110 11111111. یک برنامه ممکن است از هزاران عملیات از این قبیل تشکیل شده باشد. برای ساده‌تر کردن روند برنامه‌نویسی رایانه‌ها، یک زبان سطح پایین به نام زبان اسمبلی، یک کد یادگاری را به هر دستور زبان ماشین اختصاص می‌دهد تا به خاطر سپردن و نوشتن آسان‌تر شود تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان . کد باینری فوق ممکن است در زبان اسمبلی به صورت زیر نوشته شود: MVI A,0FFH. برای برنامه نویس این به معنای "حرکت فوری برای ثبت A مقدار 0FFH" است. (0FFH مقدار اعشاری 255 را نشان می‌دهد.) یک برنامه می‌تواند شامل هزاران مورد از این حافظه‌ها باشد که سپس به زبان ماشین کامپیوتر جمع‌آوری یا ترجمه می‌شوند.

زبان‌های سطح بالا از دستوراتی که به‌راحتی به یاد می‌آیند، مانند PRINT، OPEN، GOTO و INCLUDE و نمادهای ریاضی برای نمایش گروه‌های پرکاربرد دستورالعمل‌های زبان ماشین استفاده می‌کنند. این دستورات که از صفحه کلید یا از یک برنامه وارد می شوند، توسط یک برنامه جداگانه - به نام مترجم یا کامپایلر - که دستورات تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان را به زبان ماشین ترجمه می کند، رهگیری می شوند. با این حال، مرحله اضافی باعث می شود این برنامه ها کندتر از برنامه های زبان های سطح پایین اجرا شوند.

اولین زبان سطح بالا برای پردازش داده های تجاری FLOW-MATIC نام داشت. این در اوایل دهه 1950 توسط گریس هاپر، برنامه نویس کامپیوتر نیروی دریایی ایالات متحده ابداع شد. در آن زمان، کامپیوترها نیز به یک ابزار علمی مهم تبدیل می شدند. تیمی به رهبری جان بکوس در شرکت ماشین های تجاری بین المللی (IBM) شروع به توسعه زبانی کردند که برنامه نویسی فرمول های پیچیده ریاضی را ساده می کند. FORTRAN (ترجمه فرمول) که در سال 1957 تکمیل شد، اولین زبان برنامه نویسی جامع سطح بالا شد. اهمیت آن فوری و طولانی مدت بود و نسخه های جدیدتر زبان هنوز به طور تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان گسترده در کاربردهای مهندسی و علمی استفاده می شود.

FORTRAN اعداد و معادلات را به طور موثر دستکاری می کرد، اما برای کارهای مرتبط با تجارت، مانند ایجاد، انتقال و پردازش فایل های داده مناسب نبود. چندین تولید کننده کامپیوتر با حمایت دولت ایالات متحده، COBOL (زبان مشترک کسب و کار گرا) را در اوایل دهه 1960 برای رفع این نیازها به طور مشترک توسعه دادند. COBOL به مهم ترین زبان برنامه نویسی برای برنامه های کاربردی تجاری و تجاری تبدیل شد و نسخه های جدیدتر آن هنوز تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان هم امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

جان کمنی و توماس کورتز، دو استاد کالج دارتموث، در سال 1965 یک نسخه ساده از FORTRAN به نام بیسیک (کد دستورالعمل نمادین همه منظوره مبتدیان) ایجاد کردند. بیسیک که برای استفاده حرفه ای بسیار کند و ناکارآمد در نظر گرفته شده بود، با این وجود یادگیری ساده بود. آسان برای استفاده، و آن را به یک ابزار دانشگاهی مهم برای آموزش اصول برنامه نویسی به کاربران غیر حرفه ای کامپیوتر تبدیل شد. انفجار استفاده از میکرو کامپیوتر که در اواخر دهه 1970 آغاز شد، بیسیک را به یک زبان برنامه نویسی جهانی تبدیل کرد. از آنجایی که تقریباً تمام میکروکامپیوترها با برخی از نسخه‌های بیسیک فروخته می‌شدند، اکنون میلیون‌ها نفر از این زبان استفاده می‌کنند و ده‌ها هزار برنامه بیسیک اکنون در حال استفاده رایج هستند. در اوایل دهه 1990، شرکت مایکروسافت BASIC را با رابط کاربری گرافیکی برای ایجاد ویژوال بیسیک، تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان که به یک زبان محبوب برای ایجاد برنامه های رایانه شخصی تبدیل شد، تقویت کرد.

در سال 1968، نیکلاوس ویرث، استادی در زوریخ سوئیس، پاسکال را خلق کرد که نام آن را به نام بلز پاسکال فیلسوف و ریاضیدان فرانسوی قرن هفدهم گذاشت. از آنجایی که این یک زبان بسیار ساختار یافته بود که از تکنیک های برنامه نویسی خوب پشتیبانی می کرد، اغلب در دهه های 1970 و 1980 در دانشگاه ها تدریس می شد و هنوز هم بر زبان های برنامه نویسی امروزی تأثیر می گذارد. پاسکال بر اساس ALGOL (زبان الگوریتمی) بود، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان زبانی که در دهه 1960 در اروپا رایج بود.

برنامه های نوشته شده در LISP (پردازش لیست) داده تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان های نمادین (برخلاف عددی) سازماندهی شده در ساختارهای لیست را دستکاری می کنند. LISP که در اوایل دهه 1960 در موسسه فناوری ماساچوست تحت رهبری پروفسور جان مک کارتی توسعه یافت، بیشتر برای برنامه نویسی هوش مصنوعی (AI) استفاده می شود. برنامه‌های هوش مصنوعی سعی می‌کنند با استفاده از اصول هوش انسانی در برنامه‌نویسی رایانه‌ها را مفیدتر کنند.

زبان معروف به C زبانی سریع و کارآمد برای بسیاری از کامپیوترها و سیستم عامل های مختلف است. برنامه نویسان اغلب از C برای نوشتن نرم افزار سیستمی استفاده می کنند، اما بسیاری از برنامه های کاربردی با کیفیت حرفه ای و تجاری نیز به زبان C نوشته شده اند.

در سال 1979، زبان Ada که در CII Honeywell Bull توسط ی Definition of computer in simple language for children ک تیم بین المللی به رهبری ژان ایچبیا طراحی شد، توسط وزارت دفاع ایالات متحده به عنوان زبان استاندارد آن انتخاب شد. n بود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 199
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 130
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 200
  • بازدید ماه : 2044
  • بازدید سال : 7734
  • بازدید کلی : 11945
  • کدهای اختصاصی