X
تبليغات

تصویر ثابت

مسابقات اسکرچ در تمام سطوح
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 54
جمعه 22 تير 1403 زمان : 6:38

صحنه می تواند یک پس زمینه داشته باشد، یعنی یک تصویر، مسابقات اسکرچ که زمینه منظره خاصی را ایجاد می کند: به عنوان مثال، می تواند یک ساحل، یک مدرسه، یک قلعه یا یک اتاق باشد. استیج ما می‌تواند یک پس‌زمینه داشته باشد یا بیش از یک پس‌زمینه داشته باشد، مثلاً می‌تواند با توجه به موقعیت‌هایی که قرار است برنامه‌ریزی کنیم، تغییر کند، دقیقاً همانطور که با پس‌زمینه‌ها در طول صحنه‌های مختلف کار تئاتر اتفاق می‌افتد.

بلوک ها

بلوک های مختلفی وجود دارد که یک برنامه نویس می تواند ا مسابقات اسکرچ ز آنها برای کنترل اسپریت ها استفاده کند که به 9 دسته تقسیم می شوند: Motion، Looks، Sound، Events، Control، Sensing، Operators، Variables و My Blocks. هر دسته دارای بلوک هایی است که عملکرد متفاوتی را انجام می دهند.

بلوک های حرکتی: برای کنترل حرکت اسپرایت استفاده می شود. یک برنامه نویس از آنها برای حرکت دادن و چرخاندن اسپریت ها به تعداد دفعات مورد نیاز استفاده می کند.

بلوک های ظاهری: آنها عملکرد تغییر ظاهر اسپرایت، تغییر مسابقات اسکرچ لباس یا اندازه آن را انجام می دهند.

بلوک‌های صوتی: برای افزودن صداها به یک داستان یا بازی و تغییر حجم جلوه‌های صوتی در حال اجرا استفاده می‌شوند. 9 بلوک صدا در اسکرچ 3.0 وجود دارد

بلوک‌های رویدادها: از آن‌ها برای کنترل رویدادها استفاده می‌شود، زیرا دستورالعمل‌هایی را برای تعیین اینکه کدام رویدادها باید شروع چیزی را آغاز کنند، ارائه می‌دهند، به عنوان مثال مسابقات اسکرچ: شروع یک اسکریپت، شروع همه اسکریپت‌ها یا ارسال پیام. 8 بلوک رویداد در اسکرچ 3.0 وجود دارد.

بلوک های کنترلی: برای کنترل جریان برنامه، از طریق ساختارهای شرطی استفاده می شوند. بسیاری از بلوک‌های این دسته به شکل «C» یا «E» ساخته می‌شوند تا بلوک‌های دیگر را در «شکم» خود جای دهند. 11 بلوک کنترل در اسکرچ 3.0 وجود دارد.

بلوک‌های حسگر: این بلوک‌ها شامل دستورالعمل‌هایی برای سنجش رویدادهای خارجی (کلیک ماوس، فشار صفحه کلید، حرکت در وب‌کم) و موارد داخلی مربوط به اجرای یک برنامه هستند مسابقات اسکرچ و به اسپرایت اجازه می‌دهند تا به طور خاص به یک رویداد واکنش نشان دهد. 18 بلوک Sensing در Scratch 3.0 وجود دارد.

بلوک های عملگر: یکی دیگر از عناصر مرکزی که عملیات آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ریاضی را انجام می دهد، 18 بلوک عملگر در Scratch 3.0 وجود دارد.

بلوک‌های متغیر: بلوک‌هایی از متغیرها و لیست‌هایی مسابقات اسکرچ هستند که شامل تمام عبارات برای ایجاد متغیرها/لیست‌های جدید و استفاده از آنها در برنامه‌ها می‌شوند. متغیرها محفظه هایی هستند که در حافظه (کامپیوتر) قرار دارند و برای ذخیره و دستکاری داده ها (مانند اعداد، کاراکترها، کلمات، عبارات و غیره) استفاده می شوند. 5 بلوک متغیر و 11 بلوک لیست در اسکرچ 3.0 وجود دارد.

بلوک های من: به برنامه نویس اجازه می دهد تا بلوک های جدید را با دستورالعمل های جدید تعریف کند.

اسکرچ را از کجا دانلود کنیم؟

Scratch یک برنامه رایگان بین پلتفرمی است که برای مسابقات اسکرچ Windows، MAC OS و Android در دسترس است.

برای دانلود اسکرچ کافیست به این صفحه متصل شوید، آخرین نسخه نرم افزار Scratch 3.0 را ارائه می دهد، سیستم عامل خود را انتخاب کرده، اپلیکیشن مربوطه را دانلود کرده و نصب آن را ادامه دهید. در همین وب سایت، نسخه های قبلی (Scratch 1.4 و Scratch 2.0) قابل دانلود و نصب بوده و با سیستم عامل های ذکر شده قبلی سازگاری دارند. برای استفاده آنلاین Scratch بدون دانلود آن، یک نسخه آنلاین راحت نیز وجود دارد که همان ویژگی مسابقات اسکرچ ها را ارائه می دهد. برای استفاده از آن، به سادگی به وب سایت Scratch متصل شده و بر روی دکمه "شروع ایجاد" کلیک کنید.

نسخه های اسکرچ

Scratch در حال حاضر در نسخه 3.0 است، ویرایشگر آنلاین به طور رسمی در تاریخ 2 ژانویه 2019 منتشر شد.

و نسخه‌های قدیمی‌تر قبلی نیز وجود دارد که عبارتند از Scratch 1.4، Scratch 1.3، Scratch 1.2، Scratch 1.1 و Scratch 1.0.

Scratch 2.0 در 9 می 2013 منتشر شد.

تغییرات قابل توجه و ویژگی های جدید به نسخه های جدید مسابقات اسکرچ اضافه شد، نه تنها با به روز رسانی برنامه، بلکه به وب سایت نیز می توان آن را از نسخه 2.0 تا 3.0 به وضوح نشان داد.

Scratch JR

ScratchJr یک نسخه بازبینی شده از Scratch کلاسیک است که به کودکان 5-7 ساله اختصاص داده شده است. همچنین می‌توان آن را به‌عنوان یک نسخه سبک از Scratch که به‌عنوان یک برنامه بازسازی شده، مسابقات اسکرچ با رابط کاربری ساده و طراحی بسیار زیبا تعریف کرد.

با ScratchJr می توانید پروژه های بسیار ساده، عمدتا داستان های تعاملی ایجاد کنید. در انتقال به دستگاه های صفحه لمسی، بخش خوبی از پتانسیل اصلی قربانی شد. با این حال، این یک راه سرگرم کننده باقی می ماند که به بچه های کوچک اجازه می دهد با برنامه نویسی با راحتی یک صفحه نمایش لمسی آشنا شوند. Scratch competitions برنامه ScratchJr برای Android، iOS، Amazon Fire و ChromeOS در دسترس است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 816
  • بازدید ماه : 546
  • بازدید سال : 30305
  • بازدید کلی : 34516
  • کدهای اختصاصی