X
تبليغات

تصویر ثابت

مفید ترین مسابقات اسکرچ
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 58
جمعه 22 تير 1403 زمان : 6:50

بر اساس تعامل مداوم با جوانان و کارکنان در باشگاه های مسابقات اسکرچ کامپیوتری. استفاده از Scratch در کلاب‌های کامپیوتری به‌عنوان مدلی برای سایر مراکز بعد از مدرسه عمل کرد که نشان می‌دهد چگونه تنظیمات یادگیری غیررسمی می‌تواند از توسعه تسلط فناوری پشتیبانی کند.

Scratch 2.0 در 9 می 2013 منتشر شد. این به روز رسانی ظاهر سایت را تغییر داد و شامل یک ویرایشگر پروژه آنلاین و یک ویرایشگر آفلاین بود. اکنون می‌توان بلوک‌های سفارشی را در پروژه‌ها به همراه چندین پیشرفت دیگر تعریف کرد. ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 را می‌توان برای ویندوز، مک و لینوکس مستقیماً از و مسابقات اسکرچ ب‌سایت Scratch دانلود کرد، اگرچه بعداً پشتیبانی از لینوکس حذف شد. نسخه غیر رسمی موبایل باید از انجمن های Scratch دانلود می شد.

صفحه اصلی وب سایت Scratch 2023

صفحه اصلی وب سایت Scratch

Scratch 3.0 برای اولین بار توسط تیم Scratch در سال 2016 معرفی شد. چندین نسخه آلفای عمومی بین آن زمان تا ژانویه 2018 منتشر شد و پس از آن نسخه‌های پیش‌نمایش پیش‌بتا منتشر شد. نسخه بتا Scratch 3.0 در 1 آگوست 2018 منتشر شد. برای استفاده در اکثر مرورگرها. به استثنای قابل توجه اینترنت اکسپلورر.

Scratch 3.0، اولین نسخه انتشار 3.x، در 2 ژانویه 2019 منتشر شد. در مسابقات اسکرچ 28 ژوئن 2023، سربرگ و پیوندهای موجود در وب‌سایت Scratch از آبی به بنفش تغییر کرد و رنگ‌های اختیاری بلوک با کنتراست بالا معرفی شدند. خواندن و استفاده از این سایت برای افراد کوررنگ آسان تر است.

انواع فایل ها

در اسکرچ 1.4، یک فایل *.sb فرمت فایل مورد استفاده برای ذخیره پروژه ها بود.

یک فایل *.sb به چهار بخش تقسیم می شود:

"header"، این هدر 10 بایتی شامل رشته ASCII 'ScratchV02' د مسابقات اسکرچ ر نسخه های بالاتر از Scratch 1.2 و 'ScratchV01' در Scratch 1.2 و پایین تر است.

"infoSize"، طول infoObjects پروژه را رمزگذاری می کند. یک عدد صحیح هندی بزرگ 4 بایتی 32 بیتی.

"infoObjects"، یک بخش داده با فرمت فرهنگ لغت. این شامل: "تصویر کوچک"، یک تصویر کوچک از مرحله پروژه. "نویسنده"، نام کاربری سازنده پروژه؛ "نظر"، یادداشت های پروژه مسابقات اسکرچ. "تاریخچه"، گزارش ذخیره و آپلود؛ "scratch-version"، نسخه‌ای از Scratch که برای ذخیره فایل استفاده می‌شود.

"contents"، یک جدول شی با Stage به عنوان ریشه. تمام اشیاء در برنامه در اینجا به عنوان مرجع ذخیره می شوند.

Scratch 2.0 از فرمت فایل *.sb2 استفاده می کند. این فایل‌های فشرده حاوی یک فایل json. و همچنین محتویات پروژه Scratch از جمله صداها (ذخیره‌شده به‌عنوان wav.) و تصاویر (ذخیره‌شده مسابقات اسکرچ به‌عنوان png.) هستند. هر نوع فایل، به استثنای project.json، به عنوان یک عدد ذخیره می شود که از 0 شروع می شود و با هر فایل اضافی شمارش می شود. فایل تصویری با برچسب '0.png' همیشه یک تصویر مسابقات اسکرچ سفید 480x360 است، اما '0.wav' همچنان اولین فایل حذف نشده خواهد بود.

نسخه آزمایشی ScratchX از فرمت فایل .sbx استفاده می‌کرد.

Scratch 3.0 از فرمت *.sb3 استفاده می کند که بسیار شبیه به *.sb2 است، یکی از تفاوت ها در صدا است.

نسخه های قدیمی تر

اگرچه وب‌سایت اصلی Scratch اکنون فقط نسخه فعلی (Scratch 3.0) ر مسابقات اسکرچ ا اجرا می‌کند، ویرایشگرهای آفلاین برای Scratch 2.0 (و Scratch 1.4 قبلی) هنوز برای دانلود در دسترس هستند و می‌توان از آنها برای ایجاد و اجرای بازی‌ها به صورت محلی استفاده کرد. هنوز هم امکان آپلود پروژه ها از لانچر Scratch 2.0 وجود دارد که بلافاصله پس از آپلود در سایت اصلی به Scratch 3.0 تبدیل می شوند. نسخه آفلاین Scratch 3.0 نیز وجود دارد.

فن آوری

ویرایشگر Scratch 1.4 و پایین تر با Squeak نوشته شده بود آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ، در حالی که نمایشگر پروژه آنلاین آن به زبان جاوا نوشته شده بود و بعداً یک پخش کننده نوشته شده در Adobe Flash اضافه شد. Scratch 2.0 برای نسخه آنلاین به Adobe Flash و برای ویرایشگر آفلاین Adobe AIR متکی بود. اینها از بین رفته اند و Adobe در پایان سال 2020 پشتیبانی از آنها را قطع کرد.

رابط

سلام جهان را خراش دهید

اسکریپتی که به اسپرایت اجازه می‌دهد Hello, World! سپس اسکریپت مسابقات اسکرچ را در Scratch 2.0 متوقف می کند

در Scratch 2.0، ناحیه مرحله در سمت چپ، با پالت بلوک های برنامه نویسی در وسط، و منطقه کدگذاری در سمت راست قرار دارد. برنامه‌های افزودنی در بخش «بلاک‌های بیشتر» پالت قرار دارند.

پالت بلوک‌ها در Scratch 2.0 از بخش‌های مجزا ساخته شده است که از یکی به دیگری قابل پیمایش نیستند. جدول زیر بخش های مختلف را نشان می دهد:

بخش های رابط در اسکرچ

یادداشت های دسته

حرکت حرکت می کند و موقعیت جن ها را تغییر می دهد

رویدادها کنترل کننده رویداد

Looks تصاویری از جن را کنترل می کند

کنترل شرایط و حلقه ها

صدا فایل های صوتی، توالی

حس تعامل Sprite

قلم روی بوم بکشید

عملگرها عملگرهای ریاضی

متغیرها و آرایه های داده

توابع بلوک های بیشتر، مقدار بازگشتی همیشه باطل است

1.4 صداها

Scratch 2.0 نحوه وارد کردن صداها را تغییر داد، بنابراین مسابقات اسکرچ بسیاری از صداهای Scratch 1.4 از کار افتادند. (فایل پروژه از *.sb به *.sb2 تغییر یافت).

امکانات

Scratch از برنامه نویسی رویداد محور با چندین شی فعال به نام sprites استفاده می کند. Sprites را می توان به عنوان گرافیک برداری یا بیت مپ، از ابتدا در یک ویرایشگر ساده که بخشی از Scratch است ترسیم کرد، یا می توان آن را از منابع خارجی وارد کرد. Scratch 3.0 فقط از آرایه های یک بعدی، معروف به لیست ها Scratch competitions ، پشتیبانی می کند و اسکالرها و رشته های ممیز شناور اما با l پشتیبانی می شوند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 819
  • بازدید ماه : 549
  • بازدید سال : 30308
  • بازدید کلی : 34519
  • کدهای اختصاصی