X
تبليغات

تصویر ثابت

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 193
يکشنبه 7 آذر 1400 زمان : 15:21

شماره مارس 1982 Compute--مثل همیشه مملو از برنامه های موجود در بایگانی اینترنت بیسیک

از نظر تئوری، نباید کتاب را خیلی ارزشمند می‌دانستم. از این گذشته، می‌توانستم آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بازی‌های نوشته شده برای TRS-80s را که در خانه و مدرسه استفاده می‌کردم، روی فلاپی دیسک دریافت کنم و آنها را در چند ثانیه بارگذاری کنم، نه اینکه به سختی آنها را از یک کتاب وارد کنم و اشکالاتی را که به شکل غلط املایی معرفی کرده‌ام بررسی کنم. اما من آن را گرامی می داشتم. من همچنین تعداد زیادی برنامه دیگر را از مجلاتی مانند Creative Computing، 80 Microcomputing، SoftSide، و عجیب‌ترین برنامه‌نویس محور از ماهنامه‌های اصلی، Compute، تایپ کردم.

بهترین برنامه‌های بیسیک منتشر شده در مجلات کامپیوتری به‌طور شگفت‌انگیزی حرفه‌ای بودند، تا حدی به این دلیل که نوار حرفه‌ای بودن به راحتی پاک می‌شد. گرگ کایزر که در نهایت سردبیر مجله شد، می‌گوید: «زمانی که در سال 1983 برای اولین بار به Compute آمدم، نرم‌افزاری آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان که فروخته می‌شد، همه چیزهای دست‌ساز در یک Baggie با یک یا دو برگه دستورالعمل بود.

این امر یادگیری نحوه برنامه‌نویسی را وسوسه‌انگیزتر کرد: اگر به نرم‌افزارهای تجاری آن زمان نگاه نمی‌کردید و با خود فکر نمی‌کردید «من می‌توانم انجام آن را یاد بگیرم»، تلاش نمی‌کردید.

«نرم‌افزار چیزهای دست‌سازی شده در یک Baggie، با یک یا دو برگه دستورالعمل بود».

(مطمئناً، افرادی بودند که از رایانه های شخصی بدون هیچ تلاشی برای برنامه نویسی آنها استفاده می کردند. اما در آزمایشگاه رایانه در دبیرستان من، در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980، ما با ترحم به آنها نگاه می کردیم. آنها آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بی سواد بودند و این کار را نکردند. به نظر می رسد اهمیت می دهد.)

تایپ برنامه‌ها از فهرست‌ها یک تمرین فکری بود و نه تلاش ساده، تا حدی به این دلیل که اغلب آنها را برای نسخه مایکروسافت بیسیک رایانه خود تطبیق می‌دادید. این زبان به گویش‌هایی تقسیم شده بود که شرکت‌هایی که مجوز آن را برای رایانه‌های خود تطبیق دادند، آن را در هر حافظه‌ای که در دسترس بود پر کردند و عملکردهایی را برای قابلیت‌های خاص ماشین مانند گرافیک ایرانیان سایبر و صدا بداهه‌سازی کردند. در وهله اول چندان شبیه Dartmouth BASIC نبود و در بهترین حالت تبدیل به یک lingua sorta franca شد.

به عنوان مثال، یک برنامه BASIC یک خطی معروف برای کامپیوتر Commodore 64 وجود دارد:

10 چاپ CHR$ (205.5 + RND (1)); : GOTO 10

این یک الگوی تصادفی و ماز مانند ایجاد می کند که برای همیشه یا تا زمانی که Ctrl-C را فشار دهید ادامه می یابد. آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان آنقدر هیپنوتیزم و نمادین است که الهام بخش یک کتاب کامل از مقالات در سال 2012 با عنوان، به درستی، 10 PRINT CHR$ (205.5 + RND (1)) شد. : GOTO 10. اما روی هیچ رایانه ای غیر Commodore اجرا نمی شود، زیرا تکنیک هوشمندانه آن به نحوه مدیریت گرافیک Commodore 64 بستگی دارد.

این برنامه تک خطی Commodore 64، که یک الگوی بی پایان و پیچ و خم مانند را چاپ می کند، الهام بخش یک کتاب کامل از مقالات در سال 2012 است.

Kemeny و Kurtz به طور استثنایی از کاری که دیگران برای خلق آنها انجام داده بودند ناامید شدند. در سال 1985 آنها کتابی به نام بازگشت به بیسیک منتشر کردند که از خام بودن و ناهماهنگی مایکروسافت بیسیک و سایر انواع موجود برای میکروکامپیوترها ابراز تاسف می کرد. آنها عنوان فصلی را که در مورد BASIC های مبتنی بر رایانه شخصی بود، «چه اشتباهی رخ داد؟» گذاشتند. و آموزش برنامه نویسی آنها را "بیسیک های خیابانی" نامیدند، آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان نامی که به معنای نیش زدن است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 7292
  • بازدید سال : 7292
  • بازدید کلی : 76617
  • کدهای اختصاصی