X
تبليغات

تصویر ثابت

جاوا چیست و چه کاربردی دارد
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 26
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 15:54

بهترین کاربردهای برنامه نویسی جاوا

جاوا یک ابزار برنامه نویسی همه کاره است که می تواند برای جاوا چیست و چه کاربردی دارد اهداف مختلف، از توسعه برنامه های کاربردی موبایل گرفته تا ایجاد نرم افزارهای سازمانی پیچیده استفاده شود. کدنویسی جاوا در بین سیستم های جاسازی شده و موتورهای بازی محبوب شده است. در نتیجه، استفاده از برنامه نویسی جاوا در طول سال ها افزایش یافته است.

در اینجا در این پست وبلاگ به طور جامع به برخی از جاوا چیست و چه کاربردی دارد سوالات مانند جاوا برای کجا استفاده می شود پاسخ خواهیم داد؟ با در نظر گرفتن برخی موارد استفاده از زبان.

جاوا چیست؟

جاوا یک زبان برنامه نویسی انعطاف پذیر و ایمن است که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا نرم افزارهای قابل اعتماد و با کارایی بالا را توسعه دهند. Sun Microsystems ابتدا جاوا را ایجاد کرد جاوا چیست و چه کاربردی دارد که در سال 1995 در دسترس قرار گرفت. اکثر سیستم عامل ها مانند Windows، Mac OS و Linux می توانند آن را اجرا کنند. جاوا همچنین سازگار با عقب است، بنابراین رابط های برنامه نویسی برنامه های کاربردی قدیمی (API) می توانند بدون تأثیر بر پیاده سازی به دست آمده از طریق آنها، حتی در صورت تغییر، به آرامی کار کنند. بنابراین، برنامه هایی که با استفاده از نسخه های قبلی ساخته شده اند، به طور موثر بر روی نسخه های بعدی کار خواهند کرد. به عنوان مثال، کد کامپایل شده با استفاده از JDK 6 روی JDK 8 کار می کند.

جاوا یک زبان شی گرا است که به شرکت های توسعه جاوا اجازه می دهد تا جاوا چیست و چه کاربردی دارد برنامه های کاربردی عملی ایجاد کنند. اگرچه دستور زبان جاوا و ++C مشابه هستند، اما نمی توان آنها را با هم استفاده کرد.

اگر فکر می کنید که جاوا کجا استفاده می شود، پاسخ این است: در برنامه های مختلف، از محاسبات دسکتاپ گرفته تا برنامه های وب، بازی ها و برنامه های کاربردی تلفن همراه. هر روز، بسیاری از برنامه هایی که استفاده می کنید به زبان جاوا نوشته می شوند، مانند Amazon.com و برنامه های مختلف اندروید. توییتر، لینکدین و eBay نیز به طور جزئی یا کامل به زبان جاوا نوشته شده اند. علاوه بر این، بیش از 9 میلیون توسعه‌دهنده جاوا در سراسر جاوا چیست و چه کاربردی دارد جهان و بیش از 3 میلیارد دستگاه که بر روی جاوا کار می‌کنند وجود دارد.

زبان برنامه نویسی جاوا برای چه مواردی استفاده می شود؟

جاوا یک زبان نرم افزاری چندمنظوره و جامع است که به کارآفرینان اجازه می دهد برنامه های قوی و سازنده ایجاد کنند. جاوا معمولاً برای توسعه برنامه های کاربردی در سطح سازمانی مانند وب، برنامه جاوا چیست و چه کاربردی دارد های کاربردی شبکه و دسترسی به پایگاه داده استفاده می شود.

جاوا همچنین به دلیل قابلیت حمل و سازگاری با پلتفرم های مختلف به توسعه اپلیکیشن های موبایل معروف است. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های محاسباتی علمی و ریاضی در جاوا به دلیل کتابخانه های کلاسی گسترده آن توسعه یافته اند. در نتیجه، جاوا یک زبان برنامه نویسی جهانی است که برای اهداف مختلف استفاده می شود. بیایید نگاهی دقیق تر به زبان برنامه نویسی جاوا بیندازیم.

توسعه اپلیکیشن موبایل

با ظهور گوشی های هوشمند، توسعه اپلیکیشن های موبایل به یکی از جاوا چیست و چه کاربردی دارد محبوب ترین حوزه هایی تبدیل شده است که جاوا در آن استفاده می شود. اندروید رایج ترین سیستم عامل موبایل در جهان است و بر روی جاوا اجرا می شود. علاوه بر این، بیش از 80 درصد از تمام گوشی های هوشمند بر روی اندروید اجرا می شوند. در نتیجه، تقاضای زیادی برای شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل که می‌دانند چگونه با جاوا کار کنند، وجود دارد.

توسعه وب اپلیکیشن

یکی دیگر از کاربردهای گسترده جاوا در برنامه نویسی، توسعه برنامه های جاوا چیست و چه کاربردی دارد کاربردی وب است. شرکت‌های توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی وب می‌توانند برنامه‌های نرم‌افزاری را ایجاد کنند که روی سرور وب اجرا شوند. کاربران می توانند از طریق یک مرورگر وب مانند Google Chrome یا Mozilla Firefox به آن دسترسی داشته باشند.

جاوا بخش مهمی از زبان‌هایی بود که برای توسعه Spotify، یک برنامه پخش صوتی مشهور در جهان، مورد استفاده قرار گرفت. به طور مشابه، پلت فرم رسانه های اجتماعی، توییتر نیز مبتنی بر جاوا است. بسیاری از برنامه ها و پلتفرم های وب شناخته شده هستند که با استفاده از جاوا توسعه یافته اند.

توسعه نرم افزار سازمانی

تطبیق پذیری جاوا همچنین آن را به یک انتخاب محبوب برای توسعه نرم افزار سازمانی تبدیل می کند. نرم افزار Enterprise نوعی برنامه کاربردی است که به کسب و کارها در رسیدن به اهداف خود کمک می کند. این شامل سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، سیستم های منابع انسانی (HR) و سیستم های جاوا چیست و چه کاربردی دارد مدیریت زنجیره تامین (SCM) است.

Salesforce، یکی از محبوب ترین سیستم های CRM، به زبان جاوا نوشته شده است.

برنامه های کامپیوتری رومیزی

کد نویسی جاوا همچنین می تواند برای توسعه برنامه های آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان کاربردی برای رایانه های رومیزی استفاده شود. برنامه دسکتاپ برنامه ای است که می توانید آن را روی رایانه خود نصب کنید. این سیستم عامل کامپیوتر جاوا چیست و چه کاربردی دارد شما را اجرا می کند و نیازی به اتصال به اینترنت ندارد.

نسخه دسکتاپ ابزار تجسم سه بعدی برای تحلیل جغرافیایی Nasa World Wind به زبان جاوا نوشته شده است. این یک ابزار منبع باز است که برای تجزیه و تحلیل الگوهای آب و هوا، تجسم شهرها، ردیابی حرکت وسایل نقلیه و غیره استفاده می شود.

موتورهای بازی و بازی

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت بازی است. جاوا نه تنها جاوا چیست و چه کاربردی دارد برای توسعه برنامه های دسکتاپ و موبایل بلکه برای توسعه بازی ها نیز استفاده می شود. برخی از محبوب ترین بازی هایی که به زبان جاوا نوشته شده اند عبارتند از Minecraft و Clash of Clans.

علاوه بر توسعه بازی، شرکت های سازنده بازی می توانند از جاوا برای توسعه موتورهای بازی نیز استفاده کنند. موتور بازی نرم افزاری است که به شما در ساخت بازی های وید What is Java and what is it used for? یویی کمک می کند. این شامل یک موتور گرافیکی، موتور صوتی و سایر ابزارهای ضروری است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 130
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 1865
  • بازدید سال : 7555
  • بازدید کلی : 11766
  • کدهای اختصاصی