نمودار توسعه کامل بازی آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان را نشان نمی دهد زیرا شرطی که باید برای پایان بازی رخ دهد صریح نیست.
کودکانی که دستورالعمل های بازی به آنها داده می شود می توانند از نمودار بفهمند: چه کسی برنده است؟ یعنی کی بازی تموم میشه؟
باید یک شرط گذاشته شود
الگوریتم ها و نمودارهای جریان، مثال ها و فعالیت ها - 7
الگوریتم ها و نمودارهای جریان، مثال ها و فعالیت ها - 8
در عوض، در این مورد، نمودار تمام مراحل بازی را نشان می دهد.
بازی دایره ها
باز هم این بار از یک آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان بازی شروع می کنیم
الگوریتم ها و نمودارهای جریان، مثال ها و فعالیت ها بیایید ایرانیان سایبر چند دایره روی زمین کاملا نزدیک به هم بکشیم.
داخل هر دایره یک مثلث قرمز یا مثلث آبی می گذاریم.
مثلث قرمز یعنی: دو پرش انجام دهید.
مثلث آبی یعنی: جهش کن.
ما بچه ها را راهنمایی می کنیم تا مرحله به مرحله توسعه بازی آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان را تقسیم بندی کنند، و موقعیتی را ایجاد کنیم که در آن لازم است هر دستورالعملی که باید انجام شود، هر تصمیمی که باید گرفته شود، صریح باشد.
ما چشمان کودکی را که باید بازی را انجام دهد، می بندیم.
او ابتدا در دایره اول قرار دارد، می داند که داخل دایره یک مثلث وجود دارد اما نمی تواند آن را ببیند.
او باید از رفقای خود کمک بگیرد که فقط می تواند از آنها سؤالاتی بپرسد که می توان به آنها پاسخ بله یا خیر داد.
بنابراین سوالی که او باید بپرسد این است: آیا مثلث قرمز است؟ یا مثلث آبی است؟
بسته به پاسخ، کودک 2 پرش یا یک پرش انجام می دهد
ما در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت می کنیم و آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان بر روی لیستی از جملات توافق می کنیم. داده های شروع عبارتند از
کودک،
تو به دنبال
مثلث های آبی،
مثلث های قرمز
روش
الگوریتم ها و نمودارهای جریان، مثال ها و فعالیت ها - 10
این مرحله برای عادت دادن کودکان به بخش بندی یک رویه و قبل از ترسیم نمودار جریان ضروری است
فلوچارت را با قرار آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان دادن دستورالعمل - مربوط به بازی قبلی - در جای مناسب تکمیل کنید