X
تبليغات

تصویر ثابت

تازه های هوش مصنوعی برای کودکان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 16
سه شنبه 7 فروردين 1403 زمان : 13:50

011 IBM Watson دو خطر را شکست داد! بازیکنان تعریف هوش مصنوعی برای کودکان براد راتر و کن جنینگز، و در سال 2016 آلفاگو گوگل، لی سدول، بازیکن برتر Go را 4 از 5 بار شکست داد.

هوش مصنوعی در حکمرانی

در مارس 2023، نخست‌وزیر رومانی، نیکولای سیوکا، یک «مشاور افتخاری» به نام Ion که توسط هوش مصنوعی اداره می‌شود، رونمایی کرد که پیام‌های رومانیایی‌ها مرتبط با «نظرات تعریف هوش مصنوعی برای کودکان و خواسته‌های» آنها را ترکیب می‌کند. Ciucă می گوید که این رومانی را به اولین کشور در جهان تبدیل می کند که مشاور دولتی هوش مصنوعی دارد.

ابر هوش

صفحات اصلی: ابرهوش، تکینگی تکنولوژیک، و فراانسانی

هوش فوق العاده، فراهوش یا هوش فوق بشری، عاملی فرضی تعریف هوش مصنوعی برای کودکان است که دارای هوشی بسیار فراتر از هوش درخشان ترین و با استعدادترین ذهن انسان است. ابر هوش ممکن است به شکل یا درجه هوشی که چنین عاملی در اختیار دارد نیز اشاره داشته باشد.

اگر تحقیقات در زمینه هوش عمومی مصنوعی نرم افزار به اندازه کافی هوشمند تولید کند، ممکن است بتواند خود را دوباره برنامه ریزی و بهبود بخشد. نرم‌افزار بهبودیافته حتی در بهبود خود بهتر عمل می‌کند و منجر به خود-بهبودی بازگشتی می‌شود. هوش آن در یک انفجار اطلاعاتی به طور تصاعدی افزایش می یابد و تعریف هوش مصنوعی برای کودکان می تواند به طور چشمگیری از انسان پیشی بگیرد. نویسنده داستان های علمی تخیلی ورنور وینج نام این سناریو را "تکینگی" گذاشت. از آنجایی که شناخت محدودیت‌های هوش یا توانایی‌های ماشین‌های فوق‌هوشمند دشوار یا غیرممکن است، تکینگی تکنولوژیک اتفاقی است که فراتر از آن رویدادها غیرقابل پیش‌بینی یا حتی غیرقابل درک هستند.

هانس موراوک، طراح ربات، کوین وارویک، متخصص تعریف هوش مصنوعی برای کودکان سایبرنتیک، و مخترع ری کورزویل، پیش‌بینی کرده‌اند که انسان‌ها و ماشین‌ها در آینده به سایبورگ‌هایی ادغام می‌شوند که از هر دو توانمندتر و قدرتمندتر هستند. این ایده که فراانسانی نامیده می شود، ریشه در آلدوس هاکسلی و رابرت اتینگر دارد.

ادوارد فردکین استدلال می کند که "هوش مصنوعی مرحله بعدی تکامل است"، ایده ای که برای اولین بار توسط ساموئل باتلر "داروین در میان ماشین ها" در سال 1863 مطرح شد تعریف هوش مصنوعی برای کودکان و توسط جورج دایسون در کتاب خود به همین نام در سال 1998 گسترش یافت.

خطرات

بیکاری تکنولوژیک

صفحات اصلی: تاثیر هوش مصنوعی در محل کار و بیکاری فناوری

در گذشته، فناوری به جای کاهش کل اشتغال، تمایل به افزایش داشته است، اما اقتصاددانان اذعان دارند که "ما در قلمروی ناشناخته هستیم" با هوش مصنوعی.

برخلاف موج های قبلی اتوماسیون، بسیاری از مشاغل تعریف هوش مصنوعی برای کودکان طبقه متوسط ممکن است توسط هوش مصنوعی حذف شوند. اکونومیست بیان می‌کند که «نگرانی که هوش مصنوعی می‌تواند برای مشاغل یقه‌سفید همان کاری را که نیروی بخار با یقه‌آبی‌ها در دوران انقلاب صنعتی انجام داد انجام دهد» «ارزش جدی گرفتن را دارد». مشاغلی که در معرض خطر شدید قرار دارند، از حقوقدانان تا آشپزهای فست فود را شامل می شود، در حالی که تقاضای شغل احتمالاً برای مشاغل مرتبط با مراقبت از مراقبت های بهداشتی شخصی گرفته تعریف هوش مصنوعی برای کودکان تا روحانیت افزایش می یابد. مایکل آزبورن و کارل بندیکت فری تخمین می‌زنند که 47 درصد مشاغل ایالات متحده در معرض خطر «بالا» اتوماسیون بالقوه هستند، در حالی که گزارش OECD تنها 9 درصد از مشاغل ایالات متحده را به عنوان «پرخطر» طبقه‌بندی می‌کند.

بازیگران بد و هوش مصنوعی مسلح

صفحات اصلی: سلاح خود مختار مرگبار، مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی و ایمنی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تعدادی ابزار را فراهم می کند که به ویژه برای دولت های مستبد مفید هستند: جاسوس افزار هوشمند، تشخیص چهره و تشخیص صدا امکان نظارت گسترده را فراهم می کند. چنین نظارتی به یادگیری ماشین اجازه می دهد تا دشمنان بالقوه دولت را طبقه بندی کند و از پنهان شدن آنها جلوگیری کند. تعریف هوش مصنوعی برای کودکان سیستم های توصیه می توانند دقیقاً تبلیغات و اطلاعات نادرست را برای حداکثر تأثیر مورد هدف قرار دهند. دیپ فیکس به تولید اطلاعات نادرست کمک می کند. هوش مصنوعی پیشرفته می تواند تصمیم گیری متمرکز را با سیستم های لیبرال و غیرمتمرکز مانند بازارها رقابتی تر کند.

تروریست‌ها، جنایتکاران و دولت‌های سرکش ممکن است از اشکال دیگری از هوش مصنوعی تسلیح‌شده مانند جنگ دیجیتال پیشرفته و سلاح‌های خودمختار مرگبار استفاده کنند. تا سال 2015، بیش از 50 کشور در حال تحقیق در مورد روبات های میدان جنگ بودند.

هوش مصنوعی یادگیری ماشینی ه

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان مچنین قادر است تعریف هوش مصنوعی برای کودکان ده ها هزار مولکول سمی را در عرض چند ساعت طراحی کند.

تعصب الگوریتمی

صفحه اصلی: تعصب الگوریتمی

برنامه‌های هوش مصنوعی پس از یادگیری از داده‌های دنیای واقعی می‌توانند مغرضانه شوند. معمولاً توسط طراحان سیستم معرفی نمی‌شود، اما توسط برنامه یاد می‌شود، و بنابراین برنامه‌نویسان اغلب از وجود سوگیری آگاه نیستند.

ریسک وجودی

صفحات اصلی: خطر وجودی ناشی از هوش عمومی مصنوعی، تراز هوش مصنوعی، و ایمنی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فوق‌هوشمند ممکن است بتواند خود تعریف هوش مصنوعی برای کودکان را تا حدی بهبود بخشد که انسان‌ها نتوانند آن را کنترل کنند. همانطور که استیون هاوکینگ فیزیکدان می گوید، این می تواند "پایان نسل بشر" باشد. فیلسوف نیک بوستروم استدلال می کند که هوش مصنوعی به اندازه کافی هوشمند، اگر اقداماتی را بر اساس دستیابی به هدفی انتخاب کند، منابعی را برای محافظت از خود در برابر خاموش شدن به دست خواهد آورد. اگر اهداف این هوش مصنوعی به طور کامل منعکس کننده بشریت نباشد، ممکن است نیاز به آسیب رساندن به بشریت تعریف هوش مصنوعی برای کودکان برای به دست آوردن منابع بیشتر یا جلوگیری از بسته شدن خود داشته باشد تا در نهایت به هدفش بهتر برسد. او نتیجه می گیرد که هوش مصنوعی خطری برای بشریت به همراه دارد، هر چند اهداف اعلام Definition of artificial intelligence for children شده آن فروتنانه یا "دوستانه" باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 185
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 282
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 130
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 283
  • بازدید ماه : 2127
  • بازدید سال : 7817
  • بازدید کلی : 12028
  • کدهای اختصاصی