X
تبليغات

تصویر ثابت

منبع آموزش برنامه نویسی برای کودکان
loading...
YourAds Here YourAds Here

کدنویسی بچه ها

بازدید : 124
جمعه 18 خرداد 1403 زمان : 9:35

uage زبان اسمبلی است.[45] زبان اسمبلی به آموزش برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویس این امکان را می دهد که به جای به خاطر سپردن اعداد دستورالعمل، از دستورالعمل های یادگاری استفاده کند. یک اسمبلر هر یادداشت زبان اسمبلی را به شماره زبان ماشین خود ترجمه می کند. به عنوان مثال، در PDP-11، عملیات 24576 را می توان به عنوان ADD در کد منبع ارجاع داد.[46] چهار عملیات اصلی حسابی دارای دستورالعمل‌های مونتاژی مانند ADD، SUB، MUL و DIV هستند.[46] رایانه ها همچنین دستورالعمل هایی مانند DW (Define Word) برای ذخیره سلول های حافظه دارند. سپس دستور MOV می تواند اعداد صحیح را بین ثبات ها و حافظه کپی کند.

ساختار اساسی یک دستور زبان اسمبلی یک آموزش برنامه نویسی برای کودکان برچسب، عملیات، عملوند، و نظر است.[47]

برچسب ها به برنامه نویس اجازه می دهند تا با نام متغیرها کار کند. اسمبلر بعداً برچسب ها را به آدرس های حافظه فیزیکی ترجمه می کند.

عملیات به برنامه نویس اجازه می دهد تا با حافظه های یادگاری کار کند. اسمبلر بعداً یادگاری ها را به اعداد دستورالعمل ترجمه می کند.

عملگرها به اسمبلر می گویند که عملیات کدام داده ها را پردازش می کند.

نظرات به برنامه نویس اجازه می دهد تا یک روایت را بیان کند زیرا دستورالعمل ها به تنهایی مبهم هستند.

ویژگی کلیدی یک برنامه زبان اسمبلی این است که یک آموزش برنامه نویسی برای کودکان نگاشت یک به یک با هدف زبان ماشین مربوطه خود را تشکیل می دهد.[48]

نسل سوم زبان برنامه نویسی از کامپایلر و مفسر برای اجرای برنامه های کامپیوتری استفاده می کند. وجه تمایز یک زبان نسل سوم، استقلال آن از سخت افزار خاص است.[49] زبانهای اولیه عبارتند از Fortran (1958)، COBOL (1959)، ALGOL (1960)، و BASIC (1964). در سال 1973، زبان برنامه نویسی C به عنوان یک زبان سطح بالا ظهور کرد که دستورالعمل های زبان ماشین کارآمدی را تولید کرد.[50] در حالی که زبان‌های نسل سوم از لحاظ تاریخی دستورالعمل‌های ماشین زیادی را برای هر عبارت تولید می‌کردند، [51] C دستوراتی دارد که ممکن است یک دستورالعمل آموزش برنامه نویسی برای کودکان ماشین واحد تولید کند. امروزه، یک الگوی کامل از زبان ها، طیف اجباری نسل سوم را پر می کند.

نسل چهارم زبان برنامه نویسی به جای اینکه چگونه عبارات برنامه نویسی باید ساخته شوند، بر نتایج خروجی مورد نظر تاکید می کند.[45] زبان‌های اعلامی تلاش می‌کنند تا عوارض جانبی را محدود کنند و به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهند تا با خطاهای نسبتاً کمی کد بنویسند.[45] یکی از زبان های محبوب نسل چهارم، زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL) نامیده می شود.[45] توسعه دهندگان پایگاه داده دیگر نیازی به پردازش هر رکورد پایگاه داده در یک ز آموزش برنامه نویسی برای کودکان مان ندارند. همچنین، یک عبارت ساده می تواند رکوردهای خروجی را بدون نیاز به درک نحوه بازیابی آنها ایجاد کند.

زبان های امری

مقاله اصلی: برنامه نویسی ضروری

یک برنامه کامپیوتری که به زبان امری نوشته شده است

زبانهای امری یک الگوریتم ترتیبی را با استفاده از اعلانات، عبارات و عبارات مشخص می کنند:[52]

یک اعلان نام متغیری را به برنامه کامپیوتری معرفی می کند و آن را به یک نوع داده [53] اختصاص می دهد - برای مثال: var x: integer;

یک عبارت مقداری را به دست می دهد - به عنوان مثال: 2 + 2، 4 را به دست می دهد

یک دستور ممکن است یک عبارت را به یک متغی آموزش برنامه نویسی برای کودکان ر اختصاص دهد یا از مقدار یک متغیر برای تغییر جریان کنترل برنامه استفاده کند - برای مثال: x := 2 + 2; اگر x = 4 باشد، do_something();

فرترن

فرترن (1958) با عنوان "سیستم ترجمه فرمول ریاضی IBM" معرفی شد. این برای محاسبات علمی، بدون امکانات دست زدن به رشته طراحی شده است. همراه با اعلامیه‌ها، عبارات و بیانیه‌ها، پشتیبانی می‌کرد:

آرایه ها

زیر برنامه ها

حلقه های "انجام".

موفق شد زیرا:

هزینه های برنامه نویسی و اشکال زدایی کمتر از هزینه های جاری کامپیوتر بود.

توسط IBM پشتیبانی می شد.

کاربردهای آن زمان علمی بود.[54]

با این حال، فروشندگان غیر IBM نیز کامپایلرهای Fortran را نوشتند آموزش برنامه نویسی برای کودکان ، اما با نحوی که احتمالاً کامپایلر آی‌بی‌ام را از بین می‌برد.[54] موسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) اولین استاندارد فرترن را در سال 1966 توسعه داد. در سال 1978، فرترن 77 تا سال 1991 استاندارد شد. فرترن 90 پشتیبانی می کند:

سوابق.

اشاره گر به آرایه ها

COBOL

COBOL (1959) مخفف کلمه Common Business Oriented Language است. فرترن نمادها را دستکاری کرد. به زودی متوجه شد که نمادها نیازی به عدد ندارند، بنابراین رشته ها معرفی شدند.[55] وزارت دفاع ایالات متحده بر توسعه COBOL تأثیر گذاشت و گریس هاپر یکی از مشارکت کنندگان اصلی آن بود. جملات شبیه انگلیسی و پرمخاطب بود. هدف طراحی زبانی بود تا مدیران بتوانند برنامه ها را بخوانند. با این حال، فقدان اظهارات ساختارمند مانع این هدف شد.[56]

توسعه COBOL به شدت تحت کنترل بود، بنابراین گویش ها به استانداردهای ANSI نیاز نداشتند. در نتیجه، تا سال 1974 به مدت 15 سال تغییر نکرد.

الگول

ALGOL (1960) مخفف "ALGOrithmic Language" است. این تأثیر عمیقی بر طراحی زبان برنامه نویسی داشت.[57] از کمیته ای متشکل از متخصصان زبان برنامه نویسی اروپایی و آمریکایی، از نمادهای ریاضی استاندارد استفاده کرد و طراحی ساختاریافته و خوانا داشت. الگول اولین بار بود که سینتکس خود را با استفاده Teaching programming for children از Backu تعریف کرد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 829
  • بازدید ماه : 559
  • بازدید سال : 30318
  • بازدید کلی : 34529
  • کدهای اختصاصی